Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 4. juli 2012

Dag 4: Træningsfri og trøfler

I dag har mit gym desværre lukket, så der er dømt ufrivillig hviledag. Er slet ikke god til hviledage, kun når jeg er på diæt, så er de tiltrængte og dejlige. Så jeg glæder mig allerede til at komme op i morgen tidlig og i gang igen. Dejligt motivationen er i top – det skal udnyttes.
Men nu er jeg langt fra på diæt og ligner desværre heller ikke en der er. Men jeg kører jo stadig mit eget lille projekt med eat clean og tænke over hvad jeg spiser. Jeg har lavet mig et lilleregneark, hvor jeg noterer alt det jeg spiser i løbet af en dag og noterer kalorier ned. Det er faktisk lidt sjovt at regne på. Eksempelvis gik jeg i gang med at regne på hvad jeg skulle vælge for at få mest value for mine kalorier i min morgenmad. Så hvis jeg eksempelvis skulle spise for 450 kcal, hvad kunne jeg så sætte sammen og hvilke madvarer skulle jeg vælge for at få mest muligt lækkert ud af det.

Det er faktisk lidt sjovt. Men jeg oplever også et andet fænomen som mange andre sikkert har prøvet mange gange..

Ja jeg stod og lavede min morgenmad og efter at have vejet mine mandler, ja så tog jeg da lige et par ekstra fra dåsen og spiste. Som om de ikke tæller i regnestykket, når man blot lige hurtigt napper dem uden nogen ser det.  Jeg måtte også ende med at smide mine dejlige økologiske bananchips ud – jeg kunne ikke styre dem. Gik og hapsede til dem i ny og næ og tænkte nej der er vel ikke så mange kalorier i. Men jo alle disse hapserier kan nogle gange give flere kalorier end de fleste går og tror. Så ud de røg. Det var enten i min mave eller i skraldespanden – og i  og med jeg har besluttet at min mave ikke skal være garbage bin i juli måned, da så blev den korrekte skraldespand valgt!

Jeg har taget lidt billeder af hvad jeg har fået konsumeret i dag…


Havregrød til morgenmad, lidt proteinkage med toppings som mellem måltid, nybagt proteinbrød med kikærter til frokost sammen med æble og lidt ost...




Aftensmaden var simpel og bestod af kikærter med tun musse (tun rørt op med yoghurt og rødløg), hjemmelavet humus og papadams. 

Kaffe med sukkerfri lakrids
 
Hjemmebagte trøfler





















CHOKO TRØFLER:
  • 150 gr kogte kikærter
  • 30 gr youghurt
  • 20 gr chokoladeprotein
  • 10 gr kakaopulver
  • 15 gr hakket mandler
  • 2 ss Sukrinmelis
  • Nogle dråber Stevia toffee (eller andet smag)
  • Lidt vand
Kikærterne blendes sammen med youghurt og evt lidt vand. Men pas på massen ikke bliver for våd. Resten blandes i og formes som små kugler. De rulles i kakaopulver og bages i ovnen i ca 10 min ved 200-210 grader.
De er super nemme, dejlige og smager IKKE af kikærter. Testede dem på min kæreste og han gættede ikke engang på at der var kikærter i dem. Hvis de lige skal laves i deluxe udgaven, så rul dem i smeltet chokolade og stil på køl. Så er det ren luxus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar