Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 18. januar 2015

Hjemmelavet proteinbar på 5 min - 155 kcal

Jeg er blevet fan - fan af at lave proteinbar selv - jeg har tidligere eksperimenteret med det, og lavet nogle der var ok, men nu føler jeg at jeg har ramt den helt rigtige.

Den smager fantastisk og så er den super nem. Det tager ingen tid at lave (ca 5 min) og de skal heller ikke bages, blot køles i ca 15 min - herefter klar til at spise.

Der er kommet et nyt produkt (IMO), der gør det muligt at lave proteinbarer a la Quest, dvs med en blød og dejlig svampet konsistens, uden at man behøver chokolade overtræk, for at få baren til at hænge sammen. Det betyder at man kan spare på kalorierne og holde protein % høj.

Det er virkelig et hit og jeg blev positiv overrasket over dette produkt. Produktet har form som sirup og er sødt, men med et meget lavere kalorieindhold end normalt sukker/sirup. Og så er det super nemt at arbejde med.

Chokolade proteinbar (2 stk)
  • 55 gr IMO (link)
  • ca 30 gr proteinpulver (jeg anvendte chokolade/banan smag, som var helt fantastisk, denne variant)
    Der bliver til 2 barer af opskriften, her er der kun vist
    en bar (skåret igennem)
  • 2 stykker Nellie Dellies sukkerfri chokolade (½ bar)
  • Lidt kakao nibs (det knaser dejligt)
IMO varmes op i microovnen, blot ca 30 sek (det skal ikke koges igennem, men kun lige varmes). Resten tilsættes den varme/lune IMO og røres godt rund. Formes herefter til 2 proteinbarer - kan sagtens formes med hænderne.

Ligges på bagepapir i køleskab i ca 15 min og herefter klar til at spise. Kan sagtens gemmes til dagen efter, hvis man kan vente :-)

MACRO (pr bar): 155 kcal, 12 gr protein, 5 gr kulhydrat, 5 gr fedt

Jeg købte sammen med IMO også lidt andre sager, men blev faktisk lidt skuffet over de nye proteinbarer fra Bodylab.
Syntes hverken konsistens eller smag er specielt god. Kan faktisk meget bedre lide de hjemmelavede barer end de nye fra Bodylab.
Netshopping - elsker det og fik en masse dejlige ting ind af døren.. Glæder mig til at smage det hele, på trods af at Bodylabs proteinbarer ikke får helt topscore.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar