Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 14. januar 2015

Fit graviditet: Part 5

Føler træningen kører derudaf og havde faktisk min bedste løbetur gennem hele graviditeten i søndags. Jeg havde godt læst at her i andet trimester, er der hvor man har det bedst og med mest overskud. Og det passer, for har det meget bedre og er mere frisk end første trimester.

Styrketræningen kører jeg også på med uden problemer. Jeg fravælger bare enkelte øvelser, men ellers har jeg gode træninger med ok vægt på. Jeg vil tro at jeg ca er gået mellem 10-20% ned i styrke alt efter muskelgruppen. Det tog mig lidt tid at vende mig til, men har det fint med det nu.

Det eneste der ikke er sjov pt er min vægt! Den går kun en vej og syntes det går lidt for stærkt. Efter at have været på kursus i to dage, hvor man bare har siddet på sin store bagdel og kørt ind af lækker
Hmm kun 2,5 kg på nuværende tidspunkt.......!! Im in trouble
mad, så havde jeg bare super meget lyst til at "gå amok" i en god gang træning. Men det kan jeg jo ikke længere. Og det er lidt frustrerende. Havde lyst til en hård løbetur efterfulgt af tung styrketræning med masser af sved på panden. Men det blev bare til en lille langsom løbetur uden egentlig energi. Hvor tarveligt !

Men vægten stiger og maven buler mere og mere. Der er slet ingen tvivl og folk tror jo jeg er meget længere henne end jeg egentlig er. Fik dog en total dejlig optur i fitness centeret idag, da jeg spurgte min kammerat, hvor meget han troede jeg havde taget på....
Han gættede på 2 kg og jeg var hjertens glad :-) Måtte desværre afsløre at det ikke helt var korrekt, men over det dobbelte (jeg er nu oppe på 5 kg).

Jeg har derfor også fået mig mit første graviditetstøj, som var lidt en ting jeg lige skulle acceptere. At være så tyk, at man ikke længere kan være i sit eget tøj. Men nej hvor er det dejligt at have graviditetsbukssr på frem for nogle der strammer maks om maven.
Så nu kører graviditets bussen for fuld tryk!


1 kommentar:

  1. Har først nu fundet ud af at læse den tabel korrekt... Flot
    Det er ikke kun 2,5 kg jeg burde have taget på, men 1,5 + 2,5 = 4 kg ialt. Det gær mig noget mere glad. Kunne heller ikke helt få det andet til at passe helt... :-)

    SvarSlet