Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 18. november 2018

Uge 34 and still doing it...

Er nu nået til uge 34 og kører stadig på med træningen. Den er vigtig for mig og så skal man ikke glemme alle de positive effekter træning har på graviditeten.

Men tilbage til mig selv - jeg træner primært for mig egen skyld og og min egen betale tilstand. Det kan lyde lidt mærkeligt men har virkelig behov for det i rakt med jeg bliver større og tungere.

Og det er svært for det er jo ikke kun på maven man vokser. Det er lidt hårdt at se hvordan man føler at der nu er deller mellem bryst og skulder samt lår og baller bare har set bedre ud.
Men det er her at træningen hjælper mig mentalt til at føle mig lidt bedre med mig selv. Så jeg kæmper videre og ved jo også godt at det er fantastisk det der skabes i kroppen. Hovedet skal bare lige være med.
Idag var træning med selvskab fra Noah, da farmand ikke var hjemme. Heldigvis var Noah rigtig sød til st sidde og se ipad - bestukket med kiks og figenstang 😄
Men det betød jeg netop nåede op på ugens 3. træning (fredag, lørdag og søndag) på et hængende hår.



fredag den 2. november 2018

Morgentræning i uge 32

Jeg kan godt mærke at det at træne om morgenen nu bliver lidt tungere og med lidt mindre energi. Søvnen er dårlig så der er lidt hårdt at træne inden job, men det er bare ddt der fungere bedst i hverdagen. Også må man huske på at lidt er bedre end ingenting.
Jeg brugte nok ca 1/2 time imorges i fitness på at vågne helt op, hvilket betød at træningen næsten var slut da jeg endelig var vågen.
Men jeg er der og gør noget godt for min krop og baby og det er det vigtigste.

Jeg syntes dog at jeg denne gang har det mere afslappet med min træning og det ikke at kunne presse maks til træning. Noget jeg mentalt kæmpede noget mere med under den første graviditet. Man lærer nok bare at tage det hele lidt mere afslappet anden gang og acceptere.


tirsdag den 30. oktober 2018

Tyk gravid eller hva...

Noget af det man ikke har lyst til at høre som gravid er hvor stor man nu er blevet.. eller du må godt nok være tæt på termin... hvordan efterfølgende kan sige ja om 3 måneder og kan se på deres ansigtsudtryk at det ikke lige var det de havde forventet..

Dog føler jeg mig noget mere hærdet her anden gang end første gang, på trods af at jeg træner mindre og spiser dårligere.
Men optur var at få trænet 4 gange i sidste uge, hvilket jeg er ret stolt af samt en dag idag med dejlige positive kommentar om en flot mave.. samt du må ikke have taget så meget på..
Så man skal huske at leve lidt højt på de gode kommentar :-)




lørdag den 6. oktober 2018

3 trimester og ondt i ryggen

Er nu nået til 3. trimester (forskellige apps fortæller mig lidt forskellige svar, men er i uge 28) og min ryg/lænd driller mig desværre. Føler mig som en gammel dame der går mærkeligt og kan ikke helt finde en stilling jeg føler mig tilpas i. Det er ret underligt for for 3 dage siden følte jeg mig super tilpas og havde det godt og pludselig kommer det her.

Søvnen er oveni det hele ikke special god og baby sparker hver gang jeg vender mig i sengen (hvilket sker en del gange i løbet af matten).
Men jeg holder humøret oppe og har heldigvis allerede fået trænet 3 gange i denne uge, hvilket bestemt hjælper mig. Min træning er med til at holde mig oppe og holde mig igang. Men det bliver lidt hårdt at komme afsted til træning om morgenen og ved ikke helt hvor længe jeg kan fortsætte med morgen træning.

Jeg er nok bare generelt nået dertil, hvor ddt at være gravid i den grad påvirker kroppen og at jeg må begynde at acceptere ikke at kunne alt som før. Men det er svært når man gerne vil. Jeg ved alle siger man skal nyde denne tid, men jeg glæder mig bare til at få min alm krop tilbage igen, selvom jeg er dybt imponeret over hvad kroppen kan udrette.
Træt med træt på til morgentræning i den arbejde

Føler jeg begynder at se lidt tyk ud bagfra, men havde nok heller ikke forventer så meget andet (kun naivt håbet på at alt ser ud som det plejer 🙈)

torsdag den 20. september 2018

Kokoskugler på 5 min

Det er desværre ikke meget jeg får bagt for tiden. Er vist bare lidt for træt og energiforladt til at bage det helt store, men så er det jo dejlig nemt at lave disse kokos kugler på ingen tid. De skal nemlig
ikke bages men blot blandes sammen og så er de klar. Og kan nemt holde sig i køleskabet i nogle dage, hvis de altså ikke allerede er blevet spist.

Jeg bruger ikke opskrift længere, da jeg laver dem ret ofte, men der kommer no ca nedenstående i:

Kokos kugler
  • Ca 30 gr havregryn
  • Ca 60 gr kokosmel
  • 1 scoop proteinpulver (vanilje eller chokolade)
  • 2-3 ss kakao pulver
  • 2-3 ss sukrin (kan udelades)
  • 1 håndfuld groft hakkede mandler
  • Lidt salt
  • Evt lidt instant kaffe pulver
  • Lidt vand
Det hele blandes til en klistret men rulbar masse (pas på med for meget vand) og rulles i kokosmel. Hermed færdig og klar til servering

søndag den 16. september 2018

Tyk, træt og træls...

Sådan føler jeg mig idag...
TYK fordi jeg ikke har levet sundt på det sidste. Har spist for meget usund og trænet for lidt. Kører stadig efter min 3xtræning pr uge, men i denne uge gik det galt.. Og når man så igen får af vide om man ikke venter tvillinger, da ens mave er stor, ja så føler man sig bare endnu mere tyk..
TRÆT fordi jeg ikke længere sover særlig godt. Og med en 3 årig i huset er der ikke plads til meget afslapning.
TRÆLS fordi jeg er syg idag. Ondt i halsen og hel og aldeles færdig. Så oven på at være tyk og træt så føler jeg mig enormt træls idag og ligner noget der ikke bør lukkes ud (har vist også tilbragt ca 90% af dagen på sofaen, hvilket gør jeg føler mig endnu mere træls).

Lad os bare håbe på at jeg har det bedre imorgen og det hele bliver meget bedre i næste uge..

Fra træning i tirsdags på hotel fitness, hvor overskud var noget større end idag.
Føler stadig jeg ser noget tyk ud i ansigtet 

mandag den 10. september 2018

Træningsoptur

Det er fedt stadig at opleve lidt træningsoptur i løbet af graviditeten, når nu det meste af ens træning er på vej retur. Man bliver jo kun slappere og mindre muskelmæsdigt, hvorpå resten af kroppen vokser.
Men igår havde jeg faktisk træningsoptur. En god omgang styrketræning med cardio. Bentrænibg er det bedste pt, da jeg her føler jeg kan træne ok tungt og dermed også føle jeg får lidt ud af træningen samt får pulsen op. Og i går havde jeg så shorts på, hvilket sjældent sker til træning, så man kunne se sine ben arbejde. Jeg blev positivt overrasket over at de ikke så helt slappe ud og at der stadig var lidt markering tilbage.
Det er med at hænge sig i de små detaljer der løfter ens humør op, når jeg nu idag har fået at vide at jeg ligner en der venter tvillinger eller burde gå på barsel nu (underforstået du er da godt nok stor med kun et barn i maven og med ca 3 måneder til barsel)

tirsdag den 4. september 2018

Løb i uge 23

Ka jeg smiler, men nok mest over den trods alt
flotte solnedgang 
På sidste dagen i uge 23 måtte jeg lige forsøge mig med løb. Jeg har ikke været ude at løbe siden sidst, altså 3 uger siden - dog trænet i fitness. Men jeg havde brug for to ting idag: for det første at teste om jeg stadig kunne løbe uden det føltes ubehageligt og for det andet havde jeg behov for ag træne/frisk luft efter en lang dag.

Det var desværre ikke to gode resultater der kom ud af det. Før det første må jeg nok nu erkende at løb er noget jeg først kommet til igen efter fødsel. Det føltes bare ikke naturligt og behageligt. Derudover gik det simpelthen så langsomt at jeg ved ikke om jeg ville kalde det løb.
For det andet havde jeg hov for at træne - gerne hurtigt og effektivt, hvilket løb jo netop er - men da jeg løb så langsomt og ikke særlig langt, følger jeg slet ikke at have trænet. Sølle 3 km var hvad jeg kunne præstere idag (ikke formen der sagde fra, men det føltes bare ikke rart at løbe længere).
Jeg ved godt lidt er bedre end ingenting, men sidder pt med følelsen af to gange fiasko og dermed ikke noget positivt humør. Sluttede ellers af med 5 ture op af en lille bakke og 3x20 air squat.

Lettere frustreret og især over at jeg nok først kan få trænet på lørdag, hvilket der er alt for længe til...
Der er uro i mit hovede og uro i min krop over manglende træning. Må bare se frem til næste omgang træning og give den det gas jeg nu engang kan.

lørdag den 11. august 2018

Løb i uge 20

Ville lige ud og teste hvordan løbeformen egentlig har det og om jeg stadig har det ok med at løbe. Og må nok snart desværre erkende at løb er ved at blive for tungt eller rettere sagt ikke behageligt.
Det er lidt svært at acceptere, men jeg kan mærke, at jeg er ved at komme ind i den fase, hvor jeg for alvor skal acceptere, at min krop ikke kan træne på samme niveau, som før graviditet.

Ikke at det er noget nyt for mig, men alligevel noget jeg lige skal acceptere og derved juristerne lidt på træningen. Og her er løb nok en af de aktiviteter der snart ikke længere er på planen.

Styrketræning til gengæld fungerer rigtig fint og det er bare dejligt at fortsat kunne træne. Cardio må jeg jo så bare finde en anden form at udføre på..


Sim du kan se nedenfor, så var tempoet idag ret langsomt og det langsomste til dato. Men jeg nægtede at gå og ville op på 5 km, så det måtte tage sin tid idag, når nu kroppen ikke helt syntes løb er helt så sjovt længere. Erindre jeg kunne løbe længere hen i graviditeten sidste gang - men alle graviditeter er jo ikke ens...

søndag den 5. august 2018

Hjemvendt fra Bali....

Hjemvendt fra dejlig ferie på Bali, Gili Air og Lombok... og ja fik trænet. Ikke helt klar over hvor meget, hvilket også er ligemeget. Men tror jeg fik overholdt mine 3 gange om ugen. Ferien var magisk og super dejlig, og det var rart at slappe lidt af og nyde nogle nye steder.








Turen hjem var dig lidt hård og har aldrig oplevet før at få hævet fødder og ben. Selvom jeg havde støttestrømper på hele vejen (3 fly hjem), så var det bare en rigtig ubehagelig fornemmelse.. helt sikkert noget med graviditeten at gøre og føler desværre at jeg kan mærke den lidt mere denne gang.
Idag er en øv dag - har ondt i den ene balle og lidt i liggen samt mega træt. Kan næsten kun overskue at ligge ned. Men fik på mystisk vist trænet en hurtig omgang i fitness i formiddags.. nu vil jeg slappe af og håbe på imorgen bliver en bedre dag.