Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 13. april 2017

Lorte løb

Med fare for at lyde lidt for negativ, så var det virkelig oplevelsen med mit løb idag. Jeg er nu på 6. dagen med hovedpine og snot over det hele, men tænkte at løb og frisk luft evt ville gøre godt. Det gik også godt de 2 første km, men derefter gik det ned af bakke.
Jeg skulle på toilet, men var bestemt efter at få læbet 5 km, så det var bare at presse ballerne sammen og løbe videre. Efter 4 km ramte jeg allerede muren og var helt færdig. Derudover prøvede jeg en ny genvej, som bestemt ikke var en genvej, da jeg løb forkert, og ikke kunne finde ud. Magtede ikke at skulle løbe tilbage for var bare træt og det toilet besøg begyndte også at være tiltrængt.
Nå måtte så kravle udenom et hegn for at kunne komme hjem... Og hjem kom jeg, helt og aldeles færdig... Det positive er da at jeg endte med at få løbet 7 km, hvilket føles ret rart efter at have været på toilet og i bad.

Mon ikke det sjove og motiverende træning snart kommer tilbage - for det kunne jeg virkelig godt bruge.

Løbe billede fra da løb var lidt sjovere i Thailand

onsdag den 12. april 2017

Tam træning

Endelig er det påske og ferietid, og jeg havde mere end glædet mig til det. Ikke mindst for at kunne træne og hygge. Men føler ikke helt jeg slår til nogen af stederne.

Jeg har været lidt små syg siden lørdag, hvilket sætter en dæmper på ens lyst til det meste. Mega snottet, ondt i hovedet og bare træt. Jeg fik dog kæmpet mig til træning idag, på trids af lysten ikke var der. Men jeg hr jo et mål om at træne minimun 3 gange om ugen og det gik jo så galt i sidste uge, da jeg ikke var frisk i weekenden.
Så afsted med mig, men uden den store energi eller motivation. Fik kæmpet mig igennem en nogenlunde træning - ikke noget at prale af, men blot glad for jeg kom af sted.

Man kan jo ikke forvente ens træning kan være super fantastisk hver gang, og slet ikke hvis man lige er ramt at lidt sygdom.

Det jeg nu nok kommer til at stresse maks over den kommende tid, er bryllup - jep skal giftes, men skulle jo meget gerne arbejde lidt med den form. Jeg syntes det er gået lidt den forkert vej siden jeg kom hjem fra ferie i Thailand.
Så den 15 april er det ingen slik og kage frem mod bryllup den 27 maj - og så med lidt mere fokus på cardio til træningen - uh det bliver hårdt......

Har da hygget lidt med dejlige Noah...

lørdag den 25. marts 2017

Av av = øv øv


Øv sidder nu her i stolen med massage pude og håber min ryg bliver bedre. Aner ikke hvad der lige er sket, men min lænd har det ikke godt, føler mig som en gammel kone når jeg skal bevæge mig.

Den fik ellers gas igår aftes med slik og chokolade, hvorfor jeg havde set frem til min løbetur idag udenfor i dejlig solskin. Men kunne mærke min ryg ikke tænkte på løb da jeg vågnede. Mit hovede kunne dog ikke helt slippe tanken om en løbetur så kom i tøjet og prøvede. Men nej det var desværre ikke helt et hit så luntede hjem igen - sølle 2,5 km i langsomt tempo.
Sidder nu og har ondt, føler mig tyk og træls og langtfra i hopla.

Håber der sker mirakler i nat, så jeg vågner til en frisk ryg og klar til en morgen løbetur...

lørdag den 18. marts 2017

Peanutbutter Pandekager

Det er et hit for mig og ikke mindst for Noah. Dejligt med noget nemt og lækkert til morgenmad når nu det er weekend - og så er de selvfølgelig sunde.
Få ingredienser blandes sammen og på panden - vupti og så er morgen maden klar. Helt perfekt hvis de rulles med peanut butter.... Mums mums mums (og ja Noah er også fan af peanutbutter)

Små sunde pandekager (ca 10 stk)

  • 1,5 banan
  • 2 hele æg
  • 3 æggehvider
  • Lidt mælk
  • Lidt kardemomme
  • Lidt havregryn (gerne blendet hvis muligt)
Hældes på en varm pande - ca plads til 3 stk på panden ad gangen.

fredag den 17. marts 2017

Happy Day at the gym

Det var bestemt hvad det var idag. Ikke mindst fordi det er fredag og træning på en fredag er bare dejligt især lige inden man skal sætte sig ved morgenbordet på arbejdet med rundstykker, smør og ost.
Men nej det var ikke kun derfor. Jeg faldt i snak med en kollega i fitness og han havde lige haft en pause fes træning da han lige var blevet far. Han sagde så du har vel ikke nogen børn, og jo måtte jeg sige en dreng på ca 1,5 år. Ej det syntes han var flot, for man kunne jo slet ikke se jeg havde fået barn... ihh man bliver bare lige 10% mere glad og klar til weekend. Og ikke mindst fordi jeg lige havde haft et mindre sammenstød med en anden meget sur fyr der bestemt ikke var fan af mig og musikken jeg havde sat på var alt for høj 🙈

Nå men der skal være plads til det hele og ikke mindst til nedenstående lækre flødeboller..  Gid fredag derude..


fredag den 3. marts 2017

Need chocolate - now !

Sådan syntes jeg lidt jeg havde det her til aften (ok måske ikke kun her til aften men kunne have været hvilken som helst anden aften). Og ofte kan det for mig hjælpe med en cola light, men dem havde vi ikke flere af (læs kæresten havde drukket dem alle).
Hmm hvad gør man så, når der intet usundt er i huset og man ikke gider ud efter noget??? Laver noget selv - og på den sunde måde.
Det er egentlig lidt a la hopping på en drømnekage, og hvem er ikke vild med det.. så vuptiog i løbet af 5 min havde jeg min lille dessert, der ikke vat usund eller besværlig at lave.

Jeg målte ikke af men blandede blot følgende ingredienser:

Chokolade-kokos guf
- kokosmel
- havregryn
- chokolade protein pulver
- sukring (kun lidt)
- evt kakao pulver
- lidt vand

Det hele røres sammen og klar til at guffes :-)

søndag den 19. februar 2017

Hjemmelavet pizza på den hurtige måde

Hjemmelavet pizza er noget af det bedste jeg ved. Men bunden kan tage lang tid at lave og ligeledes fylde alt for meget i pizzaen.
Når jeg laver pizza er det derfor på en tortillas, hvilket smager super godt og så er det bare dejlig nemt. Fyldet er næsten altid oksekød og chsmpion (min farvorit). Men igår kom der også pølser (kærestens farvorit) samt ruccola hvilket var mega lækkert.. og selvfølgelig en masse ost  i bunden..

lørdag den 18. februar 2017

Pistacie snitter a la fransk nougat - uden sukker

Dette er seriøst en hurtig og nem dessert snack der kan laves på få minutter og kun involverer 3 ingredienser.
Og så smager de selvfølgelig super godt. Det er ikke til at smage at det er en sund snack der er uden sukker, mel eller smør.



Pistacie snitter - uden sukker (ca. 30 stk)
  • ·         90 gr IMO (specielt flydende masse/sirup, se her)
  • ·         ca 50 gr pistache proteinpulver
  • ·         30 gr mandler


IMO smeltes kort i microovnen (ca 15-20 sek). Proteinpulver og groft hakkede mandler tilsættes og røres godt sammen. Skal evt æltes lidt. Form massen som en kvadratisk firkant med ca 1 cm tykkelse. Sæt på køl, så massen lige når at sætte sig (gerne et par timer, ellers kan den også bages med det samme).

Bages på grill funktion i ca. 1 min på hver side - obs hold øje med den, da den hurtig bliver brun (hvilket den skal blive, men ikke brændt).
Tag ud af ovnen og skær den i skiver/snitter og lad køle af - værsko :-)

Dejen inden den er bagt
Dejen færdigbagt (husk den skal være brun, men ikke brændt)

fredag den 17. februar 2017

Træthed og træning i en samhørighed

Så er ferien desværre slut og det har været en noget hård opstart efter ferien, da noah desværre er blevet syg. Så mandag vågnede vi så kl 1.30 og endnu værre var natten til tirsdag, hvor jeg kun fik 2 timers klat søvn... MEN jeg ved ikke helt hvor energien kom fra, men kl 6.30 stod jeg klar i fitness centeret. Og igen onsdag morgen efter 4 timers søvn.

Om det er vilje, jetlag eller lidt af det hele ved jeg ikke. Men er da egentlig ret stolt over at være kommet afsted til træning.

For mig handler det om at lidt er bedre end ingenting og et fokus og vilje til priotere træning og for mig velvære. For jeg fungerer bedst med træning. Det er ikke kun min krop men mit hovede har ligeledes brug for det. Og det er bla med til at holde mig kørende på selv meget trætte dage.

Så husk at bruge det der motiverer dig, for at holde dig selv i form.

Lige lidt (trænings) billeder fra en fantastisk ferie...

"






mandag den 6. februar 2017

Bikini form - getting there....

Overraskende nok så er den der næsten. For syntes ikke helt jeg har gjort nok. Men man skal heller ikke lade sig snyde med billeder, for på billedet nedenfor da jeg trænede i formiddags, der spænder jeg selvfølgelig i maven. Hvis jeg blot stod og slappede af ville det være et helt andet billede. For efter-gravid top maven der stadig lidt og kommer nok aldrig helt af med den men det er også ok.

For blot det at få trænet og spist sundt som mor kan være lidt af en prøvelse og kræver ret meget disciplin. Eksempelvis til min træning idag fik jeg kun løbet 2,5 km da Noah var mega ked af det så måtte lige ud og trøste (var på løbebåndet i fitness) og få ham til at sove, før jeg kunne træne videre. Men lidt er altid bedre end ingenting