Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 20. august 2014

Sweet potato chokolade kage

Sweet potato eller sød kartoffel er super god til at bage med og giver en substans til kager uden at man kan smage at der er kartoffel i. Den giver en let sød smag i forhold til alm. kartoffel og kan kun anbefales i bagværk.

Den er ligeledes super hurtig at tilberede, da den kan varmes/bages i microovnen på få min. Jeg prikker blot huller i kartoflen og bager den mellem 2 tallerkener i ca 6-7 min. Herefter er skindet klar til at pille af.

Chokoladekage med sweet potato:
  • 2 æggehvider
  • 2 hele æg
  • 1 mellem sweet potato (bagt)
  • 1 banan
  • 1 æble
  • 30 gr chokolade proteinpulver
  • 10 gr kakao
  • 10 gr mandelmel

Det hele blendes og hældes i forme og bages ved 200 gr i ca 20 min.

Det er super simpelt og nemt at lave. Jeg lavede det i muffinsforme og fik 10 stk. af potionen.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar