Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 13. august 2014

Kreative boller

Hvis man ikke tåler gluten eller gerne vil spare på de tomme kulhydrater og stadig gerne vil nyde lidt brøde så er det bare frem med kreativiteten.

Jeg bager ofte boller, men ikke af den traditionelle slags. Idag blev det til broccoli boller med hytteost og rosmarin. Det er ikke helt samme konsistens som alm gærdejs boller, men et super fint alternativ. Og ikke mindst en super nem måde at få nogle gode grøntsager og fibre på.

Jeg måler sjældent af eller følger en opskrift, men mere h ad jeg lige har lyst til. Idag lavede jeg den som flade boller, så man kunne bruge 2 flade boller til en over og under bolle.

Jeg ville tro jeg ca har anvendt følgende:
200 gr broccoli, 2 hele æg, 1 æggehvide, 150 gr fromage frais, 150 gr hytteost, 2ss chia frø, 2 ss hørfrø, salt, frisk hakket rosmarin, 3ss HUSK.

Blender broccoli sammen med æg og fromage frais. Derefter tilsættes resten og på en bageplade. Pyntes med græskarkerner.

Ingen hævning ingen forberedelse :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar