Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 21. august 2014

Fristelser ! Back off..

De er mange og de er overalt. Og her er det med at være lidt viljestærk for ikke at falde i. Men er man ikke altid det, er der er nogle ting man med fordel kan gære for sig selv.

  • Beslut på forhånd hvad du må og ikke må
  • Hav alternativer
  • Undgå tom mave
Vent ikke til fristelsen står foran dig, med at beslutte hvad du vil spise og ikke spise. Beslut dig på forhånd, ellers falder du helt sikkert i. Eksempelvis at beslutte at spise boller men ingen kage.

At have andre alternativer hjælper hver gang. Ofte er det trangen til at hygge med noget der frister. På mit arbejde, kalder vi det at kede sig i munden :-) hvis det er slik der frister, så hav noget frugt klar ved siden af eller nogle nødder. En dejlig kop the kan også hjælpe.

En tom eller sulten mave er svær at være standhaftig på. Sørg for ikke at være sulten, så frister nogle usunde valg sjældent helt så meget.

Jeg betragter mig selv som god til at undgå fristelser, men nogle gange er det svært. Jeg har lækkert frugt på mit arbejde hver dag og kæmper med, ikke at spise for meget frugt, især vindruer. Og den anden dag, blev min viljestyrke sat på en ekstra prøve. Kantinen havde lagt lækre chokolade/karamel stykker ned til frugt fadet. Det er da ikke lovligt!!!

Jeg kæmpede med mig selv, for havde ikke lige set den komme, da jeg mødte på job. Men spiste dem ikke, da jeg havde smagt dem før og vidste jeg ville fortryde øjeblikket efter jeg havde spist dem.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar