Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 1. januar 2015

Fit graviditet: Part 2

Efter at have fundet ud af jeg var gravid i uge 6, med manglende trænings motivation, kom jeg til anden del i min fit graviditet. Eller det vil sige, at der var vist intet der havde med fit at gære i denne periode.

Part 2, første trimester: Så gik der knap 1 uge og så VÆLTEDE alle symptomerne ind. Fik MEGA kvalme og jeg mener kvalme. Fra morgen til aften ud i et. Prøvede alt og var desperat. Prøvede at
lade være med at spise, det hjalp slet ikke, men blev blot værre. Bare ikke nemt, når man ikke har lyst til noget.

Men så kom de ændrede madvaner.

Kunne ikke spise grøntsager eller salat. Slet ikke hvis jeg selv skulle tilberede det. Meget mærkeligt, men kunne simpelhen ikke få de gulerødder og lign ned jeg havde liggende i mit køleskab.

Og som jeg altid plejede at spise. Hvis jeg skulle have nogen chance for at spise bare lidt sundt og få mig nogle grøntsager, så skulle der købes en færdig salat.
Og gerne med ekstra dressing, pesto eller meget gerne humus. Så det blev en del til bland selv salat ved Anettes Sandwich eller bland selv salat fra supermarked.
Kød var heller ikke noget jeg havde lyst til. Måske lige undtagen pølser, mmmmm fedt ned i min mave :-)
Pasta med ost - win win

Men det var kun på de gode dage jeg fik salat. For fik total cravings efter brød og pasta. Ved ikke helt hvorfor. Og senere kom pizza og lign. Jep jeg var blevet en junk tøs :-). Det bedste var brød med ost. Var helt syg efter ost og kunne ikke få nok, igen mere fedt ned i min mave :-) Det hjalp også lidt på kvalmen at spise brød.

Favorit spise, brød med ost og meget gerne brie...
Jeg havde enormt svært ved at træne i ca 3 uger, da jeg ved bare en lille smule fysisk aktivitet skulle kaste op. Så hvis jeg endelig kom afsted var det verdens mest sølle træning. Og så skulle jeg lige fylde mig selv med brød eller kiks, for at overhovedet kunne klare det.
Men jeg kom da afsted, altså engang imellem.

Pause dage kom helt af sig selv... Det var mere et spg hvornår jeg skulle træne.

Jeg var gået hen og blevet alt det jeg aldrig havde set mig selv blive. Dårlige madvaner og meget begrænset motion. Men jeg var ligeglad, hvis bare jeg kunne slippe for den kvalme så var alt overskyggende i ca 1 måned. Jeg tænkte flere gange, hvad er det egentlig jeg har gang i....

Jeg måtte endda i smug på arbejdet gå rundt og spise knækbrød for at undgå at kaste op. Knækbrød er noget jeg normalt aldrig spiser på arb, så derfor måtte jeg snige mig rundt uden folk opdagede noget. Så mærkeligt, men det var min overlevelse. At stå ude i et tekøkken med mig selv og proppe mig med knækbrød uden nogen skulke opdage mig :-)

Opkast var der også en del af - havde enormt svært ved at finde en balance mellem ingen mad og lidt
Nam nam pizza... Brød og ost når det er bedst...
mad, til at mindske kvalmen. Ofte om aftenen ønskede jeg bare at sove. Og alt lugtede bare dårligt og gav mig mere kvalme.

Så denne periode var bestemt ikke sjov for mig, og har da desværre også sat lidt spor på kroppen iform af mistet muskelmasse og ekstra vægt.

Men jeg overlevede og der var heldigvis en lysere fremtid der ventede mig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar