Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 16. juli 2012

Dag 16: Status - getting there

Nu er jeg ved at være halvvejs i mit lille projekt, så det er vist tid til at gøre status.

Det hjælper faktisk at notere ens madindtag ned, da man så kommer til at tænke over hvor mange kalorier man får indtaget. Det er stadig ca mål og udregninger, men jeg har mere eller mindre overholdt mit max kalorie indtag. Jeg vil ikke gå ind i detaljer om hvor mange kalorier jeg indtager, da det er så individuelt, hvad man har behov for.
Men pt ser min kurve således ud for den sidste uge (kalorieindtag-forbrænding = kalorieoversigt):

Syntes selv jeg har været god til at overholde min kaloriegrænse...
Det er ikke fordi jeg ikke har fået noget at spise den 11/7,
men trænede blot morgen og aften, så mange forbrændte kalorier
Form check er faktisk ok – billedet til højre er fra imorges efter dagens træning, som godt nok var lidt vattet i dag. Vågnede og var total energi forladt. Overvejede kort at blive i sengen, men nej det duer jo ikke. Så afsted jeg kom og træende primært cardio, da der ikke var meget pump i min krop i dag.
Men syntes der er sket lidt på maven den sidste måned, så det er dejligt.
Til venstre: formen for 1 mnd siden - Til højre: dagens form
Jeg er desuden også ret øm over det hele. Nok en blanding af tung træning de sidste par dage kombineret med en meget mørbankende massage i går. Det er sjældent jeg siger ”ikke så hårdt” til en massør, men det blev jeg nødt til i går. På trods af det var en lille thai pige, der masserede. F*** det gjorde ondt. Hun mente også jeg havde ret mange spændinger.. Hmmm

Nå men tilbage til form check. Jeg er egentlig ok tilfreds og føler jeg er på rette vej. Men det bliver hårdt de næste 14 dage, hvis jeg skal prøve at komme lidt længere ned i fedt procent. Det er stadig mit mål:
  • Eat clean (ingen slik eller andet usundt)
  • Træne regelmæssigt
  •  Reducere fedtprocenten
Jeg er spændt på formen den 1 august og om der kommer til at ske mere. Det kan nogle gange være lidt svært at se på ens form, om det skrider fremad, idet maven kører lidt sit eget løb hernede. Da der er mange nye bakterier og nyt mad, så er der dage, hvor maven er stærkt utilfreds og føles som en kæmpe ballon. Derfor gør det det lidt svært at tage en temperatur på dagsformen nogle dage, da jeg kan føle mig 3 kg større end dagen inden. Som regel er maven flad og ok når jeg vågner, men så i løbet af dagen bliver den utilfreds og oppustet. Så den har sin helt egen cyklus hernede.

På torsdag starter jeg en boot camp på en uge, men en engelsk kollega, som gerne vil i form, men lige skal have sparket til at komme i gang. Jeg er spændt på at se om jeg kan få hende i gang og om hun er motiveret nok til at starte på træning.

Men alt i alt så er status ok – det går den rette vej. Har været nogle bump på vejen (kæmpe ædegilde til brunch samt lidt sygdom), men jeg er på vej J
 

6 kommentarer:

  1. Hvad gør du mere specifikt for at mindske lige præcis fedtprocenten? Jeg synes det er enormt vanskeligt at gøre noget ved fedtprocenten. Har faktisk forsøgt i flere måneder uden held efterhånden :(

    SvarSlet
  2. Hej Christine

    ja det er svært og det kræver lidt kamp. jeg træner ca 5-6 gange om ugen og holder øje med hvor mange kalorier jeg indtager. Men det er ikke nemt og det er alt for nemt at falde i.

    Jeg har prøve at skrive lidt om det i et nyt indlæg - håber det kan hjælpe dig...

    Spiser du nok protein til daglig? og får du trænet regelmæssigt?

    kh Lene

    SvarSlet
  3. Jeg vil mene at jeg får nok protein. Er meget opmærksom på at spise magert kød, tun, torskerogn, hytteost, skyr og andre ting med højt proteinindhold.
    Desuden drikker jeg en proteinshake efter træning, og nogle gange også om morgenen.
    Jeg kan rigtig godt lide at træne tungt(squats, dødløft osv), og i perioder træner jeg stort set hver dag. Det er dog svært at holde motivationen når resultaterne udebliver uge efter uge. Derudover spinner, løber og stepper jeg også.

    I en længere periode har jeg også brugt madital.dk, for at smide de 15 overflødige kilo der havde sat sig efter en længere rejse, og i starten gik det også som smurt. Jeg er stadig i kalorieunderskud, men de sidste 5 kilo vil bare ikke væk.
    Det burde give sig selv at man tabte sig når man er i kalorieunderskud, men det lader ikke til at være sådan i mit tilfælde. Muskelopbygning kan det heller ikke være, for fedtprocenten falder heller ikke.
    Jeg må nok indrømme at jeg er en smule frustreret:-)

    tak for det nye indlæg, det var nyttigt:-)

    SvarSlet
  4. Hej Christine

    Kan godt se du er frustreret, men hvis du er ved at gå i stå og gerne vil videre, så ville jeg få en til at kigge på det. For det er så træls at skulle gå i stå, når man gerne lige vil have det hele med.
    Men det kan ofte hjælpe at få lidt hjælp udefra...

    Håber ikke du giver op, og hvis du allerede har tabt 10 kg, så kan du være rigtig stolt af dette.

    Kh Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rådene. tror jeg vil få noget hjælp udefra :-)

      Slet
  5. Super... Jeg er nok lidt for langt væk til at kunne hjælpe dig :-)

    Håber du når dit mål

    Kh Lene

    SvarSlet