Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 17. juli 2012

Dag 17: Carb hell..

Carb hell or heaven? På diæt er det mest hell for mig :-)
Her i Indien er der en del der er vegetarer, hvilket jo også er fint nok, men det betyder desværre også ofte en hel del kuldydrater indtages. Og dette er ikke noget der altid er godt, hvis man vil tabe sig. Jeg prøver at navigere mig igennem dette "carb hell", da der er så mange kulhydrat fristelser og ikke altid mange gode kød kilder. Jeg prøver at leve på kikærter, tun og æggehvider som proteinkilder, men savner snart noget mere kød.

Jeg elsker skam brød, pasta og andre kulhydrat kilder, men de er bare ikke helt diætvenlige i min verden.

Jeg fået et par forespørgsler på, hvad det er jeg helt præcist gør og hvad jeg spiser for at komme i form og reducere fedtprocenten

Det skal siges det ikke er nemt og der skal kæmpes. Så det er ikke noget der kommer let til mig, men jeg arbejder for det hver dag, især i denne kulhydrat verden. Det er desværre ikke hver dag man kan se resultater, da det er en langsomlig proces, men vedvarenhed betaler sig.

Der er to ting, som er vigtige at have styr på:
  • Træning
  • Kost
For mig kan den ene ikke stå alene. Der skal træning til for at reducere fedtprocenten og få den krop man ønsker. Desuden sætter træning skub i forbrændingen, som derved gør det nemmere mht indtaget af kalorier. Jeg kombinerer styrke med cardio træning, for at forme og tone min krop fra styrketræningen og cardio træningen er for at sætte skub i forbrændingen.
Jeg vil klar anbefale at træne begge dele. Hvor lang tid og hvor mange øvelser er individuelt.

Kosten er også en essentiel faktor. Du kan træne nok så længe, men hvis du ikke har din kost på plads, ja så er det svært at se resultater.
Jeg tænker meget over hvad jeg spiser. Eller det vil sige, det er blevet naturligt for mig at spise sundt og vælge de gode ting, så det er ikke en kamp eller noget jeg bruger meget tid på. Jeg spiser nok mere efter hvad min krop har behov for og ikke kun hvad jeg har lyst til. Disse to ting kan dog sagtens kombineres, hvorfor jeg kaster mig ud i sunde opskrifter, som tidligere skrevet om.

Jeg tænker i proteiner og spiser dem gerne i hver måltid. De mætter godt og længe. Jeg prøver at spise mindre af kulhydrater og holder mig så vidt muligt væk fra pasta, kartofler, ris, brød og ligende. Dvs jeg spiser mig mæt i kød og grønsager.
Eksempelvis spiser jeg en del bønner og har i den sidste tid spist ret mange kikærter blandet med andre grønsager til en salat.

Jeg spiser ca 6 måltider om dagen, så jeg ikke går helt kold. Men ingen usunde ting. I bund og grund handler det jo blot om hvor mange kalorier der indtages og hvor mange der forbrændes. Så første skridt er at blive klar over hvor mange kalorier der egentlig er i det man spiser.

Når man er i kalorieunderskud er det ikke altid sjovt, da man kan føle sig sulten eller få vildt meget lyst til et eller andet usundt. Det er blot at holde fast og kæmpe sig igennem. For det bliver lettere - og resultaterne vil komme. Jeg har igen kæmpet mig igennem en dag med tanker på alle de lænkre kiks, der ligger på arbejdet, men prøvede at fjerne tankerne med noget ekstra kaffe :-)

Så træn regelmæssigt og hold styr på dine kalorier - det er min måde at styre vægten på og reducere min fedtprocent.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar