Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 27. juli 2012

Dag 26: Fuld gas = tilfreds

Mere vil have mere….

….og så alligevel ikke. Jeg syntes jeg træner på livet løs og passer på mine kalorier, men det begynder også at blive lidt hårdt. Igår morges var jeg afsted til træning, som de fleste morgener, men kroppen var ikke sprængt fyldt med energi. Ved egentlig ikke helt, hvad jeg forventer, for normalt er jeg ikke et morgentrænings menneske, da jeg bedst kan lide at træne lidt op af dagen, hvor kroppen er i gang og har fået noget energi indenbords. Så at forvente den samme energi jeg normalt har i DK om eftermiddagen/aftenen, som hernede om morgenen på tom mave, er nok at sætte lidt for høje mål.
Jeg fik styrketrænet godt og der plejer energien sjældent at fejle, men når det så kommer til cardio, er kroppen nogle gange lidt flad. Det er heller ikke altid super sjovt at sidde på en ikke super god cykel eller på et løbebånd igen igen, så måske det også er lidt mentalt.

Nå men op på løbebåndet jeg kom og kunne ikke løbe hurtigt. Så jeg tog den i alm tempo, men fik da løbet 6 km. Dog følte jeg bagefter, at jeg ikke havde trænet ordentligt igennem. Måske fordi jeg ikke virkelig fik banket pulsen op på løbebåndet grundet den manglende energi. Mere vil have mere! Jeg kan mærke, der skal mere og mere til, før jeg føler jeg har trænet godt igennem. Pulsen skal helt op og der skal svedes max. Det er bare ikke hver dag kroppen har lyst til dette.

Jeg prøver at fortælle mit hoved at det er ok at træne lidt lettere nogle dage, men hovedet har svært ved at acceptere dette. Jeg vil have power og fuld gas, så er jeg tilfreds.

Ja det er høje krav at sætte til sig selv og jeg burde i bund dog grund vare stolt og tilfreds med de 6 km i dag – men sådan er jeg desværre ikke skruet sammen. Det er på godt og ondt at presse sig selv og sætte høje mål. Jeg vælger at se det positive i det, hvilket får mig til at presse mig selv og komme afsted til træning regelmæssigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar