Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 2. juli 2012

Dag 2: Kød på bordet!

Har det allerede meget bedre i min krop i dag efter at have spist ordentlig mad og trænet. Det er så lidt der skal til for at få følelsen af velvære i kroppen og det har så stor virkning for mit sind og min følelse af tilfredshed. Dog kan jeg mærke kroppen er mærket efter gårdsdagens ædeflip. Så maven er ikke helt sig selv, men det skal nok komme. Et par dage på rette kurs, og så ved jeg den gode følelse vender tilbage. Det er den følelse der er så fed at opleve på en diæt. Man er i kontrol og spiser korrekt hver dag – det giver så god en følelse i kroppen af at føle sig sund.

Jeg var afsted til træning imorges inden job, på trods af at jeg var mega træt. Jeg havde ingen ide om, hvordan jeg skulle blive i stand til at løfte bare en lille vægt. Jeg havde den følelse af at være total slap og af at have mistet alle mine kræfter i løbet af natten.
Men heldigvis har al den konkurrence træning gjort mig god til at presse mig selv. Så efter små 10 på løbebåndet var jeg ved at blive frisk – i hvert fald mentalt. Nogle gange tænker jeg på alle de kalorier jeg har indtaget dagen inden, og siger til mig selv, at det kan ikke passe jeg ikke kan presse mig selv hårdere, med alle de kalorier. De må sidde og gemme sig et eller andet sted på kroppen og klar til at blive forbrændt. Så fuld gas på styrketræning og dejligt at være i gang. Styrke blev efterfulgt af 30 min cardio, da de mange mange kager jeg fik spist i går, skulle bare forbrændes en lille smule. Det var fedt at svede igennem og så dejlig en start på dagen.

Jeg er desuden begyndt at lave et lille skema til mit kostindtag – ikke at det er en diætplan, for jeg har ikke bestemt på forhånd hvad eg skal spise de enkelte dage. Men blot et skema til at notere hvad jeg spiser og hvor meget. Lidt for sjov og for at prøve at beregne, hvor mange kalorier jeg får kørt inden bords de kommende dage. Fordelen ved at lave en sådan skema, kan også være at man ikke spiser helt så meget eller så mange usunde sager, da det hele jo skal noteres ned og beregnes. Så prøv det, hvis du tør J Skal nok prøve at uploade det en af de kommende dage.

I aften er der blevet kokkereret – vi har fået gæst fra arbejdet og jeg elsker at lave med til gæster. Det er så meget sjovere at lave til andre end kun en selv. Vi kører stadig på dens unde bølge med ”eat clean”, så det er de gode sunde varer der er blevet brugt. Og ikke mindst: KYLLING!!! Ellers en go gang hjemmelavet humus, bønnesalat med pesto, pasta med pesto, papadams, mini pizzaer og lidt nødder. Til dessert hjemmebagt protein chokoladekage med peanut overtræk - mums (glemte helt at tage billede af kagen..)

Så alt i alt er jeg godt tilfreds med dagens indsats og jeg er back on track og der er kommet kød i køkkenet !

Kylling på panden med masser af krydderier og til højre hjemmelavet humus.

Små pizzaer med pesto, tomat, hviløg og ost samt pastasalat vendt i pesto samt bønnesalat i pesto.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar