Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 25. juli 2012

Dag 25: Proteinkage tid

Nu er der gået 25 dage, og for mig savner jeg ikke slik, kiks, is, junkmad eller ligende, men Michael er begyndt at blive presset. Måske fordi han kan se at den 1. Aug snart nærmer sig. Så derfor er han allerede begyndt at købe ind til på onsdag (den 1 Aug.), hvor der igen er frit valg på madhylderne. Og nej det er ikke sunde sager. Det er chokolade i massevis og jeg begynder faktisk selv at få lyst til det. Jeg ser det lidt som en spisedag der kommer forude. Jeg har det helt fint med at spise sund og passe på mit kalorieindtag og vil derfor ikke kaste det hele overbord. Men jeg glæder mig da til en spisedag, hvor den bare kan få gas på alle hylder. En stor pose blandet slik samt en masse dejlig is.. MUMS

Men i aften stod den på hjemmebagt proteinkage - opskrifter som denne, får stillet min trang til søde sager og lige nu føler jeg mig helt mæt efter to stykker og trangen til sødt er fuldstændig væk. Dejligt at kunne lave sunde opskrifter som denne og få stillet den søde tand.

Jeg brugte ca følgende, men det hele var blot lidt efter øjemål
  • 5 æggehvider piskes semi stive
  • 1 æggehvide
  • 1 banan
  • 1 håndfuld dadler - hakket
  • 40 gr chokoladeprotein pulver
  • 10 gr kakaopulver
  • 2 ss sukrin
  • 3 ts HUSK
  • Kanel
De 5 æggehvider piskes semi stive og sættes til side. Alt andet blandes og moses let med en ske. Det gør ikke noget der er banan klumper i kagen. Det er blot dejlige sammen med dadel stykker. De to masser blandes og bages i ca 20-25 min ved ca 180 gr.

Toppings blev en blanding af kokos, chokoladeprotein pulver, havregryn, sukrin, lidt kanel og lidt instant kaffepulver. Lidt vand tilsættes og MUMS det smager virkelig godt.

Da aftenen stod i proteinkagens tegn, blev selve den almindelige aftensmad hurtig og nem: papadams med ladyfingers i tomatsovs. Er blevet ret glad for de ladyfingers :-)

Papadams bagt i ovnen med tilhørende ladyfingers kogt i tomatsovs med hvidløg og masala


Ingen kommentarer:

Send en kommentar