Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 2. juni 2012

Bagte choko trøfler

Jeg lever endnu, men har bare haft lidt flytte travlt og levet i et køkken uden redskaber og et meget lille udvalg af madvarer.
Heldigvis har jeg fået trænet godt de sidste tre dage, hvilket gør at humøret er på rette vej. Føler mig allerede meget bedre tilpas i kroppen end for et par dage siden. Ja træning og lidt mere fornuftig mad kan gøre underværker på ens sind og humør.

Jeg er begyndt at sætte pris på at køre spinning med mig selv efter end styrketræning. Så hvis salen er ledig er det fedt at sætte god mudik på og så køre ½ time med mig selv. Fuld gas og tankerne væk.

Her til aften har jeg fået bagt lidt lækkerier - choko trøfler, som bare er super lækre. De var ret klistrede ubagte så puttede dem i ovnen og så blev de perfekte :-) Dejlig lille snack til kaffen og perfekt erstatning for chokolade eller lign.

  • 1 banan (100 gr)
  • 40 gr skyr/fromage frais
  • 60 gr havregryn
  • 1 ss sukrin
  • 20 gr proteinpulver (choko eller vanilje er et hit)
  • 15 gr hakket mandler (kan undlades eller byttes med kakaonibs)
  • 5 gr kakaopulver
  • lidt vand
Bananen moses med en gaffel og alt andet blandes i undtagen kakaopulver. Massen skal være klistret, så kuglerne ikke tørrer for meget ud i ovnen. Massen formes i kugler og rulles i kakao.
Bages i ovnen ved høj varme (ca 250 gr) i 10 min. Hold øje med de ikke bliver brændte. Bages så de er dejlig sprøde udenpå men bløde indvendig - perfekt kombination.

MACRO: 33 kcal pr kugle, 2 gr protein, 4 gr kulhydrat, 1 gr fedt (sundt fedt fra mandlerne)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar