Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 15. juni 2012

Kikærte kur ?

Der er fuld gang i kikærte køkkenet, for det er hvad mit køkken er blevet til den sidste uge. Jeg er lidt nervøs for deres kød hernede, så for at få nogle proteiner har jeg kastet mig over kikærter. De mætter også dejlig, og se er de jo multi funktionelle.
Jeg sætter nogle i blød om aftenen, så de ligger i vand natten over. Så tager jeg nogle af dem om morgenen og laver dem til en salat toil frokost på arbejde med andre grønsager og evt tun. Resten koger jeg ca en time og så kan de kogte kikærter bruges til humus eller bagning. De ukogte bruger jeg også som snack om aftenen sammen med nødder. De smagfer super godt og er jo sunde.

Den eneste udfordring jeg pt har, er mine manglende køkkenredskaber. Det er ret svært at lave mad og eksempelvis mose kikærter med et piskeris. Men det kan lade sig gøre, det tager blot lidt tid :-)

I aften fik jeg handlet i et stort supermarked og købt en MASSE nye kikærter samt nogle nye æg. Selvfølgelig også en masse spændende andre ting som kan ses på billedet. Elsker at handle ind nye steder.

Dagens indkøb - jaa masser af forskelige kikærter
Friske æg med dags dato stempel
Til aften bagte jeg en ny choko/banan/kikærte kage. Den blev simpelhen super god og samtidig super sund, og kom til at spise halvdelen af kagen. Jeg brugte følgende ingredienser

  • 80 gr kogte kikærter
  • 70 gr fromage frais el lign.
  • 70 gr banan (lille banan)
  • 6 æggehvider
  • 1-2 ss Sukrin
  • 40 gr chokoladeprotein pulver
  • 2 tsk HUSK
  • 15 gr kakaopulver
  • 1-2 tsk bagepulver
Kikærter, fromase frais og banan moses sammen til en ensartet masse. Derefter tilsættes æggehvider og røres sammen. Resten tilsættes (alle de tørre varer) og røres til en dejlig chokolade masse.
Hældes i en form og bages i ovnen i ca 20 min ved 180 gr. Som topping, smurte jeg blot peanutbutter på. Det smeltede dejligt på den varme kage og smagte himmelsk. Der blev til 6 stykker dejlig kage
MACRO pr stykke (u toppings): 84 kcal, 10 gr protein, 8 gr kulhydrat, 2 gr fedt

Uden toppings

Med toppings = peanutbutter
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar