Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 18. juni 2012

Spinning på indiske maner !

Så kom jeg til min første spinning time i Mumbai. Det var noget af en oplevelse.

Spinning pedal, som jeg kørte med idag
Jeg kommer op til rummet som er ret lille, ca plads til 12 personer. Derudover er det ikke spinningcykler som vi er vant til i DK, man kan vist godt sige, at de er af ældre dato. Men de virkede. Jeg havde i god tro taget mine spinning sko med på timen, men mine låse på skoen passer ikke til deres system - øv. Så jeg måtte cykle i alm træningssko, som alle de andre også gjorde. Så de blev godt spændt fast med remme og så var jeg klar.
Instruktøren spurgte om jeg var ny og om jeg havde prøvet det før, hvor min siddemakker (jeg ikke kendte) strakt sagde, "nej da hun har sine egne spinningsko!". Så det er åbenbart ikke normalt at have dette.

Jeg havde inden timen startede, været lidt spændt på, hvordan instruktøren kunne holde til at cykle i 3 timer og stadig give den fuld gas, men det fandt jeg hurtigt ud af. Hun cyklede jo overhovedet ikke!!! Hun gik blot rundt mellem cyklerne og styrede musikken men lavede ikke noget selv. Hun sad faktisk ikke på sin egen cykel en eneste gang. Og på rigtig indiske maner, så ringede hendes mobil midt i timen, som hun selvfølgelig tog og gik ud og snakkede, imens vi andre blot kørte videre. Meget mystisk.

Musikken var ikke en gang indisk halløj, men faktisk fin. Men det med takter og køre efter musikken, har de vist ikke hørt noget om hernede. Det var enten fuld gas eller tung belastning, men ikke i takt til musikken.

Nu lyder alt dette måske meget negativt - jeg vil sige det var en anderledes oplevelse og måske på et lidt andet niveau end jeg er vant til i DK. MEN jeg fik presset mig selv og fik givet den fuld gas - det er vel det vigtigste.
Jeg tror det var en form for en puls time, og uden at virke selvfed, så vil jeg sige at jeg helt klart var den der gav den mest gas. Vi skulle nævne vores puls efter hvert interval og det var ikke alle der fik særlig høj puls eller så presset ud. Men man er der jo for sin egen skyld og jeg var tilfreds med min indsats.
Instruktøren var også flere gange henne og kigge på mit pulsur for at se hvor højt jeg kunne komme op. Min sidemakker havde også helt styr på min puls, da hun hurtigt kunne fortælle om jeg var højere eller lavere end sidste interval.

Buttom line, så skal jeg da helt sikkert prøve det igen - det er jo i bund og grund fantastisk konditions træning, og det trænger jeg til pt for at slippe af med min Delhi Belly.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar