Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 1. april 2012

Boot camp og regnskabstid

Så er der påskeferie og dermed god tid til at træne, så glæder mig til at gå i boot camp og træne mere eller mindre hver dag.
Jeg har som sagt haft en lidt for travl uge, så det bliver dejligt at få styr på træningen igen. Min egen lille boot camp kick startede jeg idag med at undervise i 2 timer spinning - noget jeg ikke har gjort i årvis. Jeg har altid kun haft en time, da jeg sagtens kan køre mig død på en time og hellere vil bruge den anden time på styrke træning. Men havde to afløser timer idag. Det resulterede i 1200 forbrændte kalorier - dejligt. Så er jeg skudt igang.

Kosten skal også i fokus og kulhydraterne vil jeg prøve at skære lidt ned på. Kroppen har brug for kulhydrater og dermed energi, så jeg er ikke tilhænger af at skære dem væk, men blot mindske indtaget. Hvis der indtages for mange hulhydrater, kan de overflødige kulhydrater omdannes til fedt, hvis de ikke forbrændes. Derfor er det vigtig at skrue op for protein indtaget, når kulhydraterne skæres ned, så kroppen ikke begynder at tære på muskelmassen. Selvfølgelig hander det i sidste ende om hvor mange kalorier, der indtages i forhold til forbrænding for at holde formen eller evt tabe sig.
Så lav dit eget lille indre regnskab over dine spiste og forbrændte kalorier - pengene skulle jo gerne stemme i sidste ende, og et lille underskud er i denne forbindelse en god ting ved vægttab.

Jeg bruger ofte denne hjemmeside til at regne kalorier ud: Kalorietabel

Så i min boot camp uge, vil jeg prøve at køre mit eget lille regnskab - bare for sjov :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar