Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 3. april 2012

Kulhydrater - in or out?

Nu er det jo påske og boot camp/regnskabsuge for mig.. Men selvom jeg prøver at holde igen med kalorierne i denne uge og træne lidt ekstra, så skipper jeg ikke kulhydrater.

Man kan læse om mange holdninger ang kulhydrater og vægttab, men jeg er ikke tilhænger af at droppe dem helt, blot skrue lidt ned for dem. Jeg prøver generelt at holde mig fra brød, ris og pasta. Det er skam ikke usunde sager, men for mange kulhydrater har det med at ende som øget vægt og fedt. Især brød er ofte noget man nemt kan komme til at spise alt for meget af, og derved indtage for mange ekstra kalorier.

Så hvis det er vægttab, der er målet tænk på følgende 4 små råd:
  1. Skær ned på kalorierne. Tænk over hvor mange kalorier der er i det du spiser. De små mellemmåltider kan ofte være store syndere.
  2. Skær ned på kulhydraters, da de har en tendens til at tilføre mange kalorier til din kost. Ud med sukker og andre søde sager.
  3. Øg indtaget af protein, så du forbliver mæt (protein mætter mere end kulhydrater) og muskelmasse bevares
  4. Træn -kombiner cardio og styrke træning. Din forbrænding er højere ved større muskelmasse og derved er din metabolic rate højere. Det lyder farligt, men det er blot en betegnelse for den mængde kalorier din krop forbrænder. Så jo højere metabolic rate jo bedre. Styrketræning kan være med til at få denne rate til at stige.
Friske grønne bønner med krydret oksekød og lidt ketchup

Jeg prøver at undgå brød, ris og pasta ved ex at spise aftensmad som på billedet - det mætter dejligt og kalorierne er skåret ned ved at anvende grove grønsager som hvidkål, broccoli eller bønner istedet for ex pasta.

Så ud med nogle af de traditionelle kulhydrater og ned med mere kaloriefattige kulhydrater fra grove grønsager - det ikke så ringe endda :-)

Dagens træning stod på en god gang ryg og biceps træning efterfulgt af min spinning time. Fik forbrændt 551 kalorier på spinning timen - dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar