Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 13. januar 2013

Motivations trickere...

Glad efter endnu en gang træning igår.
Her var fokus på styrketræning og kan
allerede mærke ømheden her til morgen... skønt
Stabil....Det er nok det ord der bedst kan beskrive mig og min træning samt kost. Jeg kommer afsted til træning ca 5-6 gange om ugen, hvilket jeg er godt tilfreds med. Motivationen til at styrketræne er helt fin og syntes det kører ret godt, men lysten til cardio træning er ikke helt så stor. Lidt typisk, når man gerne vil have fokus på noget, ja så er det ikke altid at motivation og lyst følger med.
Nogle gange tror jeg for meget fokus på en ting kan dræbe motivationen, da man ved at man skal. Det er ikke således, at jeg slet ikke har lyst til cardio, det er bare ikke den træningsform jeg mest har lyst til.
Jeg prøver at ændre på mine træningsrutiner, når motivationen daler.

Jeg tror det er vigtigt at man prøver at gøre noget nyt eller anderledes for at bryde rytmen.
- Det kan være at prøve en time, man aldrig har prøvet før
- Træne på et andet tidspunkt af dagen end man er vant til
- Find en træningsmakker, hvis man træner alene
- Lav træningsaftaler med andre
- Få lavet et nyt program til styrketræning
- Prøv et nyt center, hvis muligt

Det er små ting man kan ændre på, som kan flytte fokus fra ikke at gide til at få motivationen tilbage. Jeg har selv kastet mig mere over spinning om morgenen. Ikke at jeg syntes, at spinningstimerne hernede er specielt gode, men det er en god variation til kondicykelen og løbebåndet som jeg pt har holdt pause med pga knæet. Jeg kan mærke det giver mig mere motivation til min cardio træning at tage til spinning. Jeg prøver at holde mig til primært spinning og ikke for meget styrketræning de dage, for ikke at miste lysten til at tage på timen. Så for mig hjælper det at dele mine træningsdage lidt op, så der enten er fokus på styrke eller cardio.

Fik den dejligste buket blomster af en kollega. Ja længere historie, men buketten kom vist fra en leverandør og da min kollega fandt ud af at jeg elsker blomster, så fik jeg straks buketten. Den dufter så dejligt og er super flot... I baggrundet kan man se min "wall of fame"... Nej blot mine billeder fra DM form 2011.. Uh det er ved at være længe siden.. Både form og billeder..

2 kommentarer:

  1. Du er en stabil pige, helt klart..Men samtidig en super dejig og skoen person at kende...Du fortjener blomsterne ven... xx Pia

    SvarSlet
  2. Mange tak Pia...

    Og kan kun sige i lige måde.. Glæder mig allerede til på lørdag, så vi kan gøre mændene klar til marathon...

    SvarSlet