Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 13. januar 2013

Brunch.... På den sunde måde...

Imorges lavede jeg brunch, da vi fik gæster og jeg elsker at lave brunch. Selvom det til tider kan være lidt stressende, da mange retter først kan gøres klar i sidste øjeblik. Men ud over dette, så kan der ofte være mange kalorier i et brunch bord...
Jeg prøver derfor at lave sundere alternativer uden at gå på kompromis med smagen af et lækkert brunch bord.
  • Hvide boller -> hjemmebaget boller med groft mel uden fedtstof andet end fra kerner.
  • Kage -> protein muffins
  • Æg -> lav scrambled æg af æggehvider med salt og peber (der er en del kalorier i blommen, brug evt kun 20% af blommerne)
  • Juice -> hjemmelavet smoothie. Ingen sukker men masser af dejlig frugt (idag lavede jeg den også med yoghurt i)
  • Alm. marmelade -> sukkerfri marmelade (de smager stadig godt uden sukker)
  • Bacon -> serano skinke eller kalkun bacon (kan bages/steges i ovnen)
Tilføj en masse dejlig frugt og grøntsager i skiver - vælg gerne en masse gode grøntsager, så er kalorierne ofte lavere og mætheds fornemmelsen højere,
Osten har jeg det bedst med at købe de almindelige gode oste, men tilføj evt noget lækkert fedtfattigt kødpålæg...
Så er den brunch vist hjemme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar