Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 23. januar 2013

Kokos/vanilje proteinkage

Lige som jeg troede jeg var tilbage i træningsrutinerne, ja så blev jeg ramt af sygdom. Ikke alvorligt, men nok til at træning er blevet droppet de sidste to dage. Jeg satser på at være frisk igen til imorgen og prøve mig lidt frem med en gang træning.
Men så er det jo godt at der kan bages lidt i køkkenet imens. Aftenens bagværk blev til en proteinkage med smag af vanilje og kokos. Det er lækkert at have et stykke med på arbejde som et mellemmåltid, så når jeg bager, gemmes der altid noget til dagen efter.

Kokos/vanilje proteinkage
  • 6 æggehvider
  • 1 banan
  • ½ stang vanilje (korn derfra)
  • 40 gr proteinpulver (jeg anvendte cookies and cream fra BSN/Syntha-6)
  • 2 ss kokosmel (malet, bestilt fra IHerb, ellers anvend anden tørvare/mel)
  • 1 tsk bagepulver
Det hele blendes godt og hældes i bageform, bages i ca 25 min ved 180 grader. Simpelt og nemt. Jeg fik ca 5 stykker.

MACRO pr stykke: 84 kcal, 9 gr protein, 7 gr kulhydrat, 2 gr fedt.



Et stykke dejlig sund kokos/vanilje kage med lidt toppings.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar