Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 11. september 2012

Udfordringen med kød

Jeg har skrevet lid tom det før, men det er altså en udfordring med kød hernede. For det første savner jeg mit oksekød. Jeg plejer at spise en hel del hakket oksekød, som bliver stegt og blandet med masser af krydderier, men oksekød er ikke nemt at få i Indien, da køer er hellige. Det oksekød man så kan få hernede er ikke helt af samme kvalitet, som vi er vant til. Så det står ret stille på oksekødsfronten for mig desværre…

Så er der masser af kylling og det er jo sådan set fint. Man skal bare ikke se på alle de kyllinger i små bure på gaderne, der ligner de er ved at gå til. Ikke fordi jeg tror kyllingerne har det meget værre hernede end andre steder, men det er blot mere synligt, da man kan se det på mange gader.

For det tredje så er der hele hygiejne issuet. I supermarkedernes slagter afdeling lufter der simpelthen så meget, at jeg ikke kan holde ud at være derinde. Og jeg mister al lyst til kød. Derfor køber vi ved en lokal slagter, som vi har fået anbefalet, for man skal altid passe på med fødevarer hernede. Men det er rå stil og nok ikke ligefrem til en elite smiley, men vi lever da endnu.

Æg får jeg spist en del af, selvom de ikke findes på køl nogen steder. Det vende man sig egentlig utrolig hurtigt til. Så på æggefronten går det egentlig ret godt.

Summa summarum så bliver det mest til kylling, kylling og lidt mere kylling. Fisk tør jeg ikke købe under monsunen, da jeg har fået af vide man skal passe på med at blive syg af fisk især under monsunen.

Jeg forstår bedre, hvorfor flere og flere er vegetarer hernede (de fleste dog pga. religion), men jeg har flere dage, hvor jeg ikke har lyst til kød, eller i hvert fald ikke lyst til selv at forberede det. Derfor er alternativer som soyakugler, kikærter og andre bønner super dejlige at have.

Iaften var desværre ikke en kød aften. Kom først hjem efter kl 21 fra job, var mega sulten og måtte have mad NU. Så derfor blev dagens aftensmad nedenstående. Ikke specielt spændende med hurtigt...

Yoghurt med frugt, kanel, nødder og mysli

Har fået ny levering idag fra DK (personlig levering af en fra jobbet)...... Proteinbarer og ikke bare hvilke som helst, men min yndlingsbar med den bedste smag af jul og brunkager... Im in heaven...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar