Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 20. september 2012

Motivations booster

Motivationen er stadig ikke på sit højeste ved mig…
Det gælder både træning og kost. Jeg har til tider blot lyst til at slippe det hele og tænke glem det, bare gør hvad du har lyst til. Men jeg har jo ikke lyst til at slippe det hele. Kun lige i det sekund vægge uret ringer om morgenen og jeg tænker, skal jeg virkelig til træning i dag? Orker jeg?
Jeg kom afsted imorges selvom jeg ikke havde lyst. Hvad der driver mig afsted disse dage, er et godt spørgsmål. Nok mere tanken om den dårlige samvittighed jeg ville få, hvis jeg ikke kom afsted samt følelsen af ikke at være i form, som straks kommer, hvis jeg dropper træning i flere dage.

Jeg kan nogle gange have lyst til ikke at snakke med nogle overhovedet, når jeg så endelig ankommer i centeret, da jeg ikke føler jeg har overskud. Men i dag kom en af de kvindelige trænere hen til mig, da jeg lå og trænede bænkpres. Hun spurgte om jeg virkelig kunne løfte det, der var på stangen.. Ja måtte jeg så konstatere og så forsatte hun at det var ret imponerende. Hun kunne slet ikke løfte så meget og jeg måtte da have styrketrænet i min 10 år. Nej det har jeg så ikke, og føler ikke engang jeg er særlig stærk i bænkpres. Men men men det gav mig lige et skud selvtillid og lidt motivation til dagens træning. Som om hun kunne se jeg havde brug for dette i dag.

Sådan er det heldigvis med mit fitness center – der er ofte dejlige komplimenter og det hjælper på min motivation. Jeg prøver at give nogle videre, hvis jeg selv træner med andre, da jeg ved hvor stor betydning det kan have på humør og motivation.

Forleden dag sad jeg og hang i en ryg maskine og var total træt. Bagfra kom et kvindelig medlem stor smilende og sagde at jeg så super godt ud, og min ryg var bare flot når jeg sad der og trænede. Jeg måtte have en dejlig dag og så gik hun…. Hvor er det da fantastisk at få sådanne komplimenter fra folk jeg slet ikke kender…
Måske er der lidt mere jantelov derhjemme end hernede, ellers er jeg bare tilpas anderledes i den indiske mængde til at folk ligger mere mærke til mig. Lige meget hvad der er, så kan jeg lide det .-)
For at runde af med sidste eksempel, så blev jeg genkendt i et supermarked1 times kørsel fra fitness centeret af at medlem. Han kom hen til mig og spurgte om jeg ikke trænede i Golds Gym og kom der om morgenen. Jeg måtte sige ja uden at kunne genkende ham. Men jeg elsker denne udadvendthed hernede.

Med disse positive tanker prøver at jeg hive min motivation opad. Føler allerede det hjælper lidt…

Bønne/agurk salat med kogte soja kugler. Ja de ser lidt mystiske ud, men indeholder 53 % protein og skal blot lige koges kort. Hurtig nem aftensmad med lidt soja pandekager/kiks til


Ingen kommentarer:

Send en kommentar