Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 9. september 2012

Choko småkager på den sunde måde

Jeg troede at jeg skulle til frisør idag, men regnen ville at jeg skulle noget andet. Orkede ikke at bevæge mig ud i dette regnvejr, som var ret massivt. Så det blev til bage projekt...

Fik lyst til at bage lidt sunde og proteinrige choko småkager. Det eneste jeg kunne have ønsket fra dem var sprødheden. Men det er svært at få dem sprøde uden sukker og fedtstof. Man kunne evt lige anvende lidt olie på toppen, for at få dem lidt sprøde.

 Opskrift:
  • 4 æggehvider
  • 1 banan
  • 2 ss sukrin melis
  • 25 gr choko proteinpulver
  • 10 gr kakaopulver
  • 30 gr havregryn
  • 5 gr kokosmel malet (kan undlades)
  • 20 gr hakkede mandler
  • Evt lidt kanel eller kardemomme
Æggehvider og banan blendes. Derefter blandes alle de andre ingredienser i massen og hældes ud på en bageplade eller i små forme. Bages i ovnen ved ca 200 gr i 15 min.
Jeg fik 9 stk af hele massen, hvor der kun er 55 kcal pr stk - perfekt !

Kan nydes med frisk frugt og så har du en lækker dessert med få kalorier.

Øverst til venstre: æggehvider blendet med banan.
Øverst til højre: Hele massen blandet sammen.
Nederst til venstre: Cookies ved at blive bagt i ovnen
Nederst til højre og i bunden: Færdigbagte choko cookies.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar