Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 25. september 2012

Hurtig, sund pizza

Jeg kommer ofte sent hjem sulten fra job, og så skal der laves aftensmad ret hurtigt. Men når det stadig gerne må være sundt og lækkert, skal der nogen gange tænkes kreativt.
Idag var der ikke meget at vælge imellem i køleskabet, så måtte anvende, hvad jeg havde. Men det blev da alligevel til en dejlig lille pizza.

Pizzabund:
2 æggehvider
1 æggeblomme
2 tsk HUSK
5 gr kokosmel (malet)
Krydderier

Æggehvider piskes let stive og blandes med alt det andet. Bages kort i ovnen i ca 5 min.

Fyld:
Tomatsovs/pure blandes med lidt presto og smøres ud på bunden. Fyld ligges på efter eget ønske. For mig blev det til fedtfattig ost, løg, hvidløg, grønne bønner og kylling (havde noget der var stegt i fryseren i forvejen, så klar til at ligge på pizzaen).

Ind i ovnen i ca 10 min og værsko klar til at spise. Nemt, hurtigt, sundt og smager himmelsk.

4 kommentarer:

  1. Nøj det lyder lækkert. Det må jeg helt klart prøve en dag :)

    SvarSlet
  2. Hej Kathrin

    Ja gør da endelig det. Det var super nemt at lave og smagte bare dejligt... :-)

    Elsker når det er nemt og hurtigt og samtigdig lækkert og sundt

    SvarSlet
  3. Super lækker bund , der lykkes i første forsøg :-) og jeg havede ærlig talt min tvivl på den var god.. Den lød for nem og simpel at lave ;) men den smagte så godt ... og jeg havde ikke malet kokosmel kun alm.(ved ikke helt hva forskellen er men går ud fra konsistensen er lige så fint som i alm. mel) så jeg brugte 5g fiberfin i stedet og det kunne sagtens bruges..
    Så tak for opskrift den bliver helt sikkert brugt mange gange igen :-)
    Og den mætter også helt fantastisk....
    Rigtig god aften
    Anne Mette

    SvarSlet
  4. Hej AM

    Dejligt at høre det gik godt.. Og ja alm me kan sagtens bruges i stedet for malet kokosmel.
    Og ja den mætter og er nem og hurtig at lave :-)

    Go bagelyst og go aften

    Kh Lene

    SvarSlet