Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 4. september 2012

Cooking in India

Dagens aftensmad blev til følgende:

Ladyfingers (grøntsag) med soyakugler (50% protein) og løg i tomat/yoghurt sovs med masala krydderi. Toppet med tørrede krydrede kikærter


Ikke fordi det er specielt inspirerende, men det er nemt, sundt og det mætter. At lave mad og især aftensmad i Indien er ikke så nemt og inspirerende som det er i DK. Friske grøntsager skal skrælles eller koges, idet man aldrig ved om man kan blive syg af at spise dem rå. Og de kan jo ikke skyldes i vandet fra hanen. Jeg ved heller ikke om det ville være nok at skulle dem i flaskevand.

Så det sætter allerede der lidt en begrænsning, når man som jeg elsker friske salater. Derudover er jeg først hjemme fra job mellem 19 og 20, hvor min mave er ved at være pænt sulten og derfor gerne vil spise asap. Så det må gerne være nemt, sundt og gå lidt stærkt.

Supermarkederne er heller ikke alle lige inspirerende, som vi er vant på med frugt og grønt. Så ja alt i alt bliver aftensmaden noget anderledes end hvad jeg plejer at lave i DK

Ikke at jeg skal klage over at være i Indien, for der er masse af spændende oplevelser, men på madfronten er min aftensmad nok blot ikke altid så inspirerende som det plejer at være. Men jeg prøver at holde fokus på at spise sundt, kalorielet og proteinrigt.

Da vi var på ferie i Dubai blev der tanket op af dejlige retter med frisk salat uden at være bekymret for om maven ville brokke sig dagen efter... Nedenfor lidt billeder af det dejlige mad vi fik i Dubai - masser af frisk salat....

Kyllingebrysk med dejlige grøntsager

Bøf med frisk salat


Frisk grøn salat med kyllingespyd



Blandet salat med halloumi


Ingen kommentarer:

Send en kommentar