Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 19. september 2012

Motivation - hvor?

Hvad gør man når motivation begynder at forsvinde og gejsten er væk ved at træne?? Jeg tror vi alle oplever dette og pt er jeg selv inde i sådan en periode. Jeg føler ikke at længere pause fra træning hjælper mig, andet end at måske tage en dag eller to fri.

Det jeg plejer at gøre er at finde frem til, hvorfor det er jeg gerne vil træne i første omgang. Det handler så meget om tankegang, så jeg prøver at spore de negative tanker i en positiv retning. Dette er ikke altid nemt, så for at hjælpe det på vej, læser jeg ofte lidt magasiner med træningsartikler eller finder nogle klip/film på nettet der kan kalde motivationen tilbage.

At se eller læse om andre der er i samme situation, kan ofte hjælpe. For så er man ikke længere den eneste, der har denne følelse – noget man ellers nogle gange godt kan føle.

At træne med en makker er også for mig med til at hive motivationen op – selskab er næsten altid med til at gøre en i bedre humør. Så dette benytter jeg mig ligeledes af i mine down perioder.

Det værste for mig er at give helt slip, selvom jeg nogle gange har lyst til det – at give slip på træning og kost kontrol. Men jeg ved at hvis jeg gør dette, vil samvittigheden straks ramme mig efter kort tid og jeg vil fortryde big time. Hvorfor slippe på alt det man nu har kæmpet for så længe….

Jeg er kommet til det punkt at jeg blot må acceptere disse perioder med lav motivation, og jeg ved jo at den nok skal komme igen. Nogle gange skal den blot hjælpes på vej.
Så hæng i derude, hvis motivationen daler og brug de midler der kan hjælpe din motivation lidt tilbage (blade, billeder, videoer mm)

Billeder af en selv i kampform, kan også hjælpe på motivationen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar