Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 28. juni 2013

Hjemmelavet chokolade proteinbar

Jeg lovede vist at vende tilbage med denne opskrift, når jeg fik målt alle tingene af, og ja nu er de endelig målt af. Jeg har det nemlig bedst med blot at prøve mig lidt frem uden at måle, men så er det jo lidt svært at videregive opskrifter.

Nå men disse barer er virkelig lækre og testet på min kæreste, som har godkendt dem. Og det er NO BAKE, så bare bland sammen og på køl.

Det eneste jeg godt kunne tænke mig at lave lidt om på næste gang, er indholdet af kulhydrater. Jeg vil gerne have det lidt længere ned. Så det må komme i en version nr 2 :-)


Chokolade proteinbar
  • 2 ss sukkerfri honning/sirup
  • 45 gr chokolade proteinpulver
  • 10 gr kakao pulver
  • 20 gr havregryn
  • 10 gr kakao nibs
  • 15 gr vand
  • ½ stang vanilje
Honningen smeltes med korn fra vaniljestangen (10-20 sek i micro) og resten tilsættes til en klistret masse. Massen formes i 5 små barer (eller få større) og kan rulles i proteinpulver, kakao eller evt med chokolade overtræk (chokolade er ikke med i kalorie beregningen).
Barerne stilles på køl i nogle timer eller evt til dagen efter.

MACRO pr bar: 80 kcal, 8 gr protein, 10 gr kulhydrat, 2 gr fedt
MACRO pr 100 gr: 302 kcal, 30 gr protein, 39 gr kulhydrat, 8 gr fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar