Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 12. juni 2013

Den indre kamp

Om man er på diæt eller blot holder en stram kostplan, for at holde formen, så vil det til tider blive en kamp. Der kan gå lange perioder, hvor alt kører og man føler sig i super kontrol. Men dage med kamp vil komme. Dage hvor man får for lidt søvn, humøret i er bund eller hvor man bare er sulten og har lyst til ALT.

Men som før sagt så er man sin egen værste fjende. De fleste kender sig selv godt nok til at vide, hvornår man vil falde i og hvor fristelserne vil være.

Hvad gør jeg? Ja jeg kender min svage sider og hvornår det er jeg skal kæmpe med mig selv. Jeg prøver at forberede så meget som muligt både mentalt men selvfølgelig også min mad, så jeg ikke skal ud i en situation, hvor jeg er for fristet. At lave mad og tage den med i løbet af dagen, så man ved hvad man spiser og ikke skal være afhængig af, hvad man kan finde på vejen, er altid en super god ide.

Jeg har altid min mad på job. Alle måltider og spiser dem på ret præcise tidspunkter. Det kan lyde mekanisk, men det virker for mig. Ex så ved jeg at kl 11.30 får jeg noget frugt, kl 14 er det fokost, kl 16.30 er det proteinkage/bar/shake. Med disse fix punkter har jeg noget at se frem til og jeg forhindrer min krop fra at blive helt low og mega sulten.

Om aftenen er mit store svage område - det er her jeg kæmper. Jeg har prøvet at alliere mig med min kæreste og bedt ham om at være efter mig. Men ellers virker det for mig at holde mig aktiv og igang. Ring til noget, lav maden til næste dag, orden vasketøj mm.

Men ja jeg falder også i og når jeg gør det, er det ofte big time. Men så er det bare tilbage på sporet næste dag. Giv ikke op, nydelsen ved noget slik eller andet fristene er så kort sammenholdt med det mål du gerne vil opnå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar