Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 12. maj 2012

Wild and wonderful workout = magic 3

Det er simpelthen hvad det har været idag. Det var været en af mine bedste træningspas i længere tid. Det skyldes nok flere ting. Jeg var super oplagt i morges til træning, hvilket nok primært skyldes, at der kører lidt kuller rundt i kroppen over at skulle flyve til Mumbai på mandag - glæder mig SÅ meget. Ud over det så har jeg gået og tænkt på et træningspas længe, jeg godt kunne tænke mig at udføre. Så idag skulle det være. Heldigvis var min træningsmakker Mie klar. Eller det vil sige hun var nok lidt træt og jeg tror hun tænkte "FUCK hvad fanden er det Lene har gang i, hun er jo overgearet... Skulle aldrig have kommet i centeret idag.." Men men men det var fantastisk træning. Vi slutede også lige af med 40 min cykling/spinning - så fik jeg også brændt alt mit krudt af :-)

Jeg har døbt træningspasset "Magic 3", for udover at det er wild and wonderful workout, så er det 3x15x3. Det er 3 konge øvelser der er sat sammen med 15 reps og så 3 runder. Jeg bliver helt glad ved blot at skrive om det.
Nå men "Magic 3" består af følgende

  • 15 x benchpress
  • 15 x squat
  • 15 x clean and press
Det er fuld power og med så meget vægt at sidste par gentagelser i hver øvelse er MEGET tunge. Der er INGEN pause mellem de tre øvelser, så der skal tempo på. Efter en runde med hver øvelse, så er der pause i 2 min, og så er det forfra til 2. runde. 3 runder er der ialt - igen med 2 min pause efter hver runde. Det er super fed træning og super hårdt, da det er øvelser der aktiverer mange muskler i kroppen og derfor kræver meget energi.
Jeg var helt færdig efter hver sæt, og midt i 3 runde kunne jeg slet ikke se, hvordan jeg skulle komme igennem. Efter squat er clean and press virkelig en killer. Selvom der skiftes muskelgruppe, så er kroppen bare ved at være færdig. Armene ryster efterfølgende, pulsen er helt oppe og vejrtrækningen er presset. Det er styrke og puls på samme tid. FEDT.

1. runde, med benchpress som start - humøret er højt :-)

Stadig 1. runde, men nu direkte over i squat efter benchpress, pulsen banker derudaf.. Squat efterfulgt af clean and pres.. uhh så bliver det hårdt..

3. runde og sidste øvelse - clean and press. Er for alvor presset og kunne slet ikke overskue mere en en gentagelse af gangen... Tænkte blot nu dør jeg...

Billede fra den efterfølgende spinning...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar