Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 4. maj 2012

Energi ud - energi ind

Super fed træning idag. Jeg var mentalt helt klar så fokus var på at give den gas... Fik trænet en god gang tung styrketræning af ryg og skulder, hvilket også er mine to favorit muskelgrupper. Jeg fik afprøvet mit andet par nye sko, og de er bare super fede. Det er jo ligeledes med til at oprethold eden gode træningsmotivation med nyt udstyr :-)
Derefter var det op på spinning cyklen, hvor den resterene energi blev cyklet væk.. Jeg elsker følelsen af at have trænet godt og grundigt igennem. Dejlig naturlig træthed i kroppen bagefter, så man rigtig kan mærke at der er forbrændt noget energi.
Men når energien bliver lukket ud, ja så skal det nyt indenbords, for at holde kroppen kørende. Kunsten er selvfølgelig ikke at få for meget energi indenbord, hvis man ikke hvis tage på i vægt. Jeg er langt fra tilhænger af faste eller springe måltider over, da det har direkte påvirkning på mit humør. Hellere flere små måltider en få store. Jeg har selv en tendens til at spise for meget, hvis jeg har været sulten i for lang tid, og det kan ofte medføre alt for mange unødvendige kalorier.

Efter end træning idag, så var det genoptankning af energi. Jeg sørger for at få nogle proteiner der mætter dejligt samt er med til at opretholde ens muskelmasse. Dertil spiser jeg ofte grove grønsager, da de ligeledes mætter meget samt har et lavt kalorieindhold.


Sund nem coleslaw

Dagens frokost blev til følgende:
Coleslaw
Æggehvidekage med blåbær

Coleslaw:
2 revne gulerødder
Hakket hvidkål
1 ss fedtfattig hytteost
2 ss formage frais/skyr
lidt olie og balsamico
salt og peber

Æggehvidekage med blåbær:
4 æggehvider (piskes kun halt stive)
10-15 gr. proteinpulver (evt vanilje)

Æggehvidekage med blåbær

10 gr malet kokosmel
1 ts HUSK
Blåbær
Efter æggehviderne er piskes halv stive tilsættes alt andet og røres rundt. Det hele hældes på en bageplade og bages i ovnen ved ca 200 gr i ca 15 min... Smager super godt - elsker de varme blåbær med den søde æggehvide masse.










Jeg går med lidt nye bageprojekter i hovedet, så måske der skal eksperimenteres på sådan en dejlig fridag !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar