Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 24. maj 2012

Kokosbar a la bounty

1 stk færdigbagt kokosbar
Kom til træning idag og det var bare skønt. Følte jeg var helt fuldt ladet op med energi til en god gang træning. Men det var jeg jo egentlig også rent kost og afslapnings mæssigt set på den sidste 1½ uge. Heldigvis kunne jeg ikke rigtig mærke jeg havde haft pause. Jeg var lidt nervøs for om jeg havde mistet styrke eller blot blev hurtig træt, men nej. Jeg følte mig som en lille duracel kanin - fedt. Styrketræning af ryg, biceps og skulder efterfulgt af en gang spinning.
Derudover en gang cykling til og fra arbejde - det er jo fantastisk i dette dejlige vejr.

Her til aften er der ligeledes blevet bagt i køkkenet. Jeg havde gået og eksperimenteret med en bounty/kokosbar og er kommet frem til følgende (lidt på slum da jeg ikke fik vejet tingene af):

30 gr kokos
Bagt kokosmasse
20 gr havregryn
15 gr kakaonibs
2 ss sukrinmelis (eller alm sukrin)
½ stang vaniljekorn
10 gr vaniljeprotein pulver
1 æggehvide
15 gr hvide bønner

Æggehviden moses/blendes sammen med bønner og vaniljekorn. Resten af de tørre varer blandes i en skål og æggemassen blandes i. Det hele skal blive til en klisteret masse det spredes ud på en bageplade (ca 1 cm tyk).
Bages i ovnen på 200 gr i ca 12-15 min. Skæres ud i barer og nydes. Proteinchokolade sovs kan evt smøres over, for at lave en kokosbar a la bounty bar.

Små kokos bidder - nam nam

Kokosbar med protein chokolade overtræk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar