Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































mandag den 26. november 2012

Træning i Indien - op af bakke

Det er ikke helt det samme som derhjemme, at træne hernede. Og jeg er nok ved at nå til de punkt, hvor jeg savner variation og inspiration. Variationen er ikke nem at få i fitness centeret, da der ikke er så meget at vælge imellem. På holdsiden er der kun spinning, og det er lidt anderledes end hvad jeg er vant til. For mig minder det lidt om spinning for ca 10 år siden i DK. Jeg genkender mange af "øvelserne" og måden at køre på. Men dette er for mig meget old school træning.

Lørdag morgen var jeg inde i spinning lokalet og cykle med mig selv (føler faktisk jeg får mest ud af dette). Og en pige kommer ind, som jeg har set en del gange til spinning. Hun spørger mig, om hvordan hun kan få sit fedt væk på bagdelen/siden af bagdelen. Jeg har mest lyst til at sige at det kræver sved, hvilket jeg ikke ar set på særlig mange i spinninglokalet efter en time, men holder min mund.
Jeg prøver at forklare hende at man ikke kan punkt træne ting væk, men hun blot skal sørge for at få pulsen op, så hun kan forbrænde nogle kalorier. Vi snakker videre om træning og jeg fortæller hende, at kosten også er vigtig, og træning ikke alene kan gøre det. Hun smiler og siger, ja men jeg kan ikke holde mig fra de søde sager. Hmm med min viden so far af indiske piger, så er kosten og kalorierne i kosten lidt en black box. Jeg magter ikke at gå ind i en større fortælling og kost og cykler videre..

Jeg tænker efterfølgende over, hvorfor hun spurgte mig - jeg er jo ikke ansat i centeret. Måske hun var på min time, da jeg underviste en dag. Eller måske hun blot har set mig træne ofte, og nok lidt mere seriøst end mange andre piger hernede. Ligemeget hvad, så træner mange piger hernede alt for let. Både med vægte og cardio. Jeg har nogle gange lyst til at presse dem lidt, men de ligner ikke noget der vil træning af lyst, men kun af pligt.

Jeg håber ikke jeg udstråler det samme. Jeg er dog stadig ikke super motiveret i min træning, men jeg presser mig selv når jeg er der. Ellers kunne jeg i mine øjne lige så godt blive hjemme.

Dagens aftensmad blev til omelet med tomat og ost, samt grovbrød med brie - ja dansk brie. Det kan købes hernede for uhørt høje priser. Men nogle gange er det bare rart, at få noget dansk at spise.

Omelet bestående af æggehvider, krydderier, HUSK og tomat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar