Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 25. november 2012

Kanel vulkan

Idag har virkelig stået i afslapningens tegn. Vi var til dansker julefrokost igår, så har været lidt flade idag. Derfor var der jo tid til at trylle lidt i køkkenet. Og idag er anledningen min mors fødselsdag - så her er min kage til dig mor :-)

Ingen træning idag, orkede det ikke. Og besluttede at siden jeg har fået trænet de sidste 4 dage i træk, så var det ok at holde fri idag. Jeg tror jeg skal have testet det knæ imorgen, for at se om det kan holde til løb igen... Skal jo bare være klar til på søndag.

Her kommer opskriften på den ret nemme kanel vulkan, for det er vist ingen hemmelighed at jeg er ret glad for kanel.
Færdigbagt bund/kage
Kanel vulkan

Bund/kagen
- 4 æggehvider
- 15 gr cookies and cream proteinpulver (vanilje eller kanel kan også anvendes)
- 10 gr havregryn
- 5 gr malet kokosmel
- kanel

Klar parat til at lave kanel ruller

Fyld/creme
- 1banan
- 200 gr tyk yoghurt (evt græsk)
- ca 10 gr vanilje proteinpulver
- lidt sukkerfri sirup

Topping
- mandler
- kanel

Først starter man med bunden, hvor æggehviderne piskes stive, derefter tilsættes resten. Massen hældes ud på en bageplade og ind i ovnen (ikke alt for tynd på bagepladen). Bages i ca 10-12 min ved 200 gr. Tag den store pandekage ud af ovnen og lad den køle helt ned, sæt den evt kort i køleskabet.

Fyldet blandes sammen, med undtagelse af bananen, til smag er tilpas. Bananen skæres i tynde skiver.
Når Bunden er kølet ned, kæres den ud i strimler (bliver ca til 3 stk), og de tynde bananskiver ligges på strimlerne. kanel drysses over.

Derefter smøres fyldet/cremen på strimlerne og de rulles sammen. Hæld/smør evt lidt creme ovenpå toppen og drys med hakkede mandler og kanel.

Så er der kanel dessert :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar