Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 16. november 2012

Hvidkål part 2

Min nye hvidkålsdille - hvidkåls salat a la sauerkraut
Så er der hviskål på menuen igen idag. Jeg får ofte mine flip med en eller anden type mad og så kører jeg på med dette i en periode. Og nu er det tid til hvidkål.

Denne gang er det hvidkålssalat a la sauerkraut eller hvad det nu hedder. Jeg elsker det og kunne spise det i spandevis. Jeg har ingen ide, om hvordan den oprindelig opskrift er, men forsøgte mig frem og det blev faktisk ret lækkert. Så lækkert at jeg blev nødt til at lave en ny potion igen idag, da det hele er væk fra igår aftes.

Jeg hakkede blot et hvidkål i strimler og kogte det i ca 10 min med lidt eddike. I en skål blandede jeg basamico eddike med lidt olie, salt, peber og 1 ss sukrin. Den kogte hviskål blandes i dressingen og stilles i køleskabet til at trække nogle timer. Gerne natten over.

Glæder mig allerede til min sauerkraut er klar imorgen til frokost...

Et anden madflip som desværre ikke ser ud til at gå væk er ragi chips. De smager fantastiske. Tykke, sprøde og en kombi mellem salte og let krydrede. Der er ca 300 kcal på 100 gr, 12 gr protein, 6 gr fedt. Så de er meget bedre end alm chips. jeg kan til gengæld slet ikke holde mig fra dem, når posen først er åben.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar