Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 21. november 2012

Kikærter på flere måder

Så er der gang i kikærterne igen... Eller det vil sige det er der faktisk ofte... I weekenden blev det til humus og igår aftes blev det til falafel...
Humus
  • Ca 400 gr kikærter (ukogte)
  • Hvidløg
  • Krydderier (jeg brugte masala, salt og peber)
  • Lidt olie
  • Ca 3-400 gr Yoghurt
Kikærterne sættes i blød i vand dagen inden og koges derefter i ca ½ time. Derefter blendes det hele sammen. Det er lidt et temperaments spøg hvor mange hvidløg man vil have i... Det samme med yoghurt.. Jeg kan godt lide humusen ikke er for tyk, men yoghurt bliver du bare ved med at tilføje til den ønskede konsistens er til stede.
Lav det gerne dagen i forvejen, så det lige kan stå og trække lidt i køleskabet.
Falafel
  • Kogte kikærter
  • Hvidløg
  • Æg
  • Krydderier (masala, salt, chili)
  • Løg
  • Grønne bønner
Alt blendes med undtagelse ad grønne bønner. De hakkes og blandes i til sidst. Jeg ved ikke helt hvor mange kikærter jeg anvendte, men æg tilsættes til massen ikke længere er alt for tyk. Jeg kom 4 stk i. Dejen formes form boller med en ske og lidt olie hældes hen over bollerne inden de sættes i ovnen.
Bages i ovnen i ca 15-20 min ved 180 gr.


Falafel boller klar til ovnen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar