Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 6. november 2012

Status dag 6

November er døbt til løbe/trænings måned for mig. Løbemåned for at prøve noget nyt i min træning og ikke altid have fokus på den samme type træning.
Jeg styrketræner stadig, men prøver blot at skrue lidt mere op for løbeknappen. Motivationen er desværre lidt på lavpunktet for tiden. Det er egentlig ok når jeg først kommer afsted til centeret, men når jeg vågner om morgenen er jeg sindsyg træt. Som om jeg er kommer alt for sent i seng, hvilket ikke er tilfældet. Jeg har ikke skulket endnu, så får da presset mig afsted, selvom lysten når jeg vågner er minimal.

Det er dag 6 i måneden og har trænet 5 dage i November og holdt en fridag. Jeg har fået løbet og styrketrænet alle 5 dage, så det er jeg tilfreds med. Og samtidig sat nogle PR. Så til trods for at gejsten ikke helt er der, ja så går det faktisk godt med træningen.

Til dags dato har jeg løbet 32 km siden 1. November - spændt på at se, hvad jeg kan komme op på, når måneden er omme. Håber blot ikke at gå helt død undervejs...

Efter morgentræning nydes først min shake og så min elskede havregrød irørt mandler og med masser af kanel og sukrin på toppen. Tror faktisk jeg er blevet afhængig af denne morgenmad. Det smager fantastisk og mætter godt. Det eneste er, at det er ret varmt at spise havregrød hernede, så må have aircon til at køre imens jeg nyder den :-)

Alt er dog ikke helt sundt - vi fik jo 2,5 kg pingvin slik og ja spanden lever endnu, selvom vi havde spået den til to dage. Men efter to døgn er der nok ca 0,5 kg tilbage, så det er da ikke helt skidt. Jeg prøver at holde mig væk fra den, men det er ikke nemt. heldigvis er Michael ret flittig hjælper til at få dem tømt.
Hmm, hvor blev de 2 kg lige af...?

7 kommentarer:

  1. Kan man få opskriften på din havregrød - det ser jo spændende ud :)

    SvarSlet
  2. Hej AJ

    Ja den er meget simpel... Havregryn, lidt salt og vand i en skål og i microovnen i ca 3 min.
    Derefter røres der lidt kanel i med mandler, og på toppen drysses der først kanel og derefter sukrin.

    Det smager virkelig fantastisk... Tror jeg har spist dette i snart 4 år... :-)

    SvarSlet
  3. Det må jeg prøve en dag! Har lige bestilt sukrin på nettet, men har aldrig smagt det før. Er det fuldstændig ligesom sukker, eller hvordan skal man bruge det? :-)

    SvarSlet
  4. Ja det er som sukker.. Næsten samme konsistens.. Jeg syntes det er perfekt.. ingen kcal og kan snart ikke huske hvornår jeg sidst har købt alm sukker...

    Så ja anvendet det blot som du ville anvende sukker på toppen af din havregrød....

    Go fornøjelse :-)

    SvarSlet
  5. Kan man så sagtens erstatte det i kageopskrifter og lignende? Ændre det hverken på smagen eller skal man justere mængden af det? :)

    SvarSlet
  6. Jeg har blot brugt det istedet for sukker... Måske jeg ville anvende lidt mindre end ved brug af sukker... Men jeg bruger ofte også proteinpulver i bagværk, hvilket også giver en sød smag, så der er ikke behov for så meget Sukrin.
    Men på smagen kan jeg ikke smage forskel. Om det er fordi jeg har vænnet mig til Sukrin, ved jeg ikke. Men jeg tester næsten altid mine opskrifter på min meget slik og sukkerglade kæreste, og han syntes det smager helt fint med Sukrin. Selv han bruger det på havregrøden nu...

    Den eneste ulempe er at det er noget dyre end sukker.

    SvarSlet
  7. Tusind tak for dit svar og ikke mindst en god blog:-)

    SvarSlet