Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 28. februar 2014

Fredags hygge

Elsker at hygge hjemme på sofaen fredag aften. Jeg er ofte lidt træt efter en lang uge og derfor er det perfekt at hygge hjemme på sofa med lidt lækkert. Især når den har fået gas til træning.

Jeg er begyndt at få et fast ritual med min fredags aftensmad - hjemmelavet pizza på den sunde og proteinrige måde. Det smager fantastisk og så er det bare så nemt og hurtigt at lave.

Men der skal jo også hygges lidt i sofaen med lidt "snacks". I aften blev det til en dejlig blanding af sødt, frisk og varmt.
Kaffe latte, riskager med peanutbutter,
blød appelsin og hjemmelavet marcipan

De 4 små stykker, er hjemmelavet marcipan. Og normalt kan jeg ikke lide marcipan, men ved ikke at anvende mandel ekstrakt, så smager det jo lige af den smag, man vælger at tilsætte - her blev det til vanilje og appelsin.

Marcipan med vanilje og appelsin
  • 50 gr past æggehvide
  • 65 gr mandelmel
  • 30 gr sukrin
  • lidt saft fra en appelsin
  • ½ stang vanilje korn
  • Lidt hakket cashew nødder (eller mandler)
Det hele blandes til en masse, der ikke må være for våd. Tilsæt lidt mere mandelmel, hvis den bliver for våd. Rulles i kugler, skæres i skiver eller hvad der nu ønskes - enjoy

Aftensmad - hjemmelavet pizza på æggehvisebund og med fedtfattig ost..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar