Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 26. februar 2014

Chokolade protein mousse

Elsker dette protein pulver.
Denne er med choko/kokos smag
og er den jeg anvendte i opskriften.
Igen en nem let og lækker dessert på den sunde måde. Jeg har som ung været ret glad for den traditionelle chokolade mousse/budding man kunne lave udfra et dr otker brev, pisket op med mælk. Men denne version af chokolade mousse er desværre ikke særlig sund og derfor ikke noget jeg spiser længere.
Men hvordan kan man så lave samme dessert på den sunde måde???
Ja det er jeg nu kommet frem til efter lidt inspiration fra Kriweb (norsk blogger).

Chokolade protein mousse 
  • 2-2,5 dl mælk
  • 2 plader gelatine
  • 1 stor ss chokolade protein pulver (anvende den på billedet øverst)
  • 1 stor ss kakao pulver
  • 1 ss sukrin melis
Gelatineplader ligges i koldt vand i et par min til de bliver bløde. Imens koges mælken, jeg kogte den blot i en skål i micro ovnen. Alt pulver hældes i den varme mælk imens den piskes - gerne håndpisker, så det piskes godt og grundigt. De to bløde gelatine plader ligges ned i massen imens det piskes på fuld tryk. Pisk et til to min, så du er sikker på, at gelatinen er smeltet og pisket ud.

Hældes i forme og sættes på køl i ca 1 time. Jeg fik 4 stk mousse potioner/forme af hele massen, men fik da hurtigt spist de første to :-)

Skulle forestille et hjerte, men moussen ville ikke helt ud af formen, som jeg ville. Men smagte stadig super dejlig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar