Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































onsdag den 5. februar 2014

Nyt outfit, ny træningsglæde

Det hjælper bare altid på trænings motivationen at købe nyt tøj, udstyr eller lign. Jeg kan blive mere begejstret over nyt fitness tøj end nyt alm tøj. Det er lidt skørt men elsker bare nyt træningstøj.

Og denne gang havde jeg købt mig et par nye bukser. Jeg har allerede samme model bare i en anden farve, og måtte lige have et par mere. Så humøret og motivationen var høj idag og mine bukser skuffede bestemt ikke.

Det gjorde dagens træning heller ikke. Efter en hviledag igår, har jeg altid lidt ekstra motivation dagen efter. Fik taget billede af min ryg under dagens træning, og er faktisk ved at være godt tilfreds. Helt tilfreds bliver jeg aldrig, for mere vil have mere. Men man skal også lære at sætte pris på det man har opnået og ikke hele tiden kun ville have mere.
Det samme gælder ens form. Man går jo ikke rundt og ligner en der skal på scenen året rundt, og det er også helt ok. Man skal blot lære at nyde sin krop, som den er.

Aftensmagåden blev noget nyt idag, men helt sikkert et genvalg. Torsk med broccoli og bønner i "ostesovs".
Torskefilleter steges kort på hver side, vendt i pesto. Lidt vand sammen med et par tsk Philadelphia light ned på panden til fisken og grøntsager hen over. Lad det simre i ca 5 min og færdig.
Det er virkelig nemt, lækkert og sundt.
Torsk, broccoli, bønner og Philadelphia light

6 kommentarer:

  1. Hej lene som altid så super inspirerende at følge din blog...
    Nu tænkte jeg om du kan gi mig et råd , jeg vil gerne skære ned på løb ( løber 10-12 km næsten hver dag ) og jeg styrketræner også hverdag (med få undtagelser). Men nu skal det være ... Jeg Vil ha mere masse på og løfte tungere :D, så skal jo til at ligge lidt i overskud , syndes bare det er så svært at finde ud af hvor meget /lidt jeg så skal løbe, tænkte at jeg er glad for min kostplan og det er løb der skal skæres i . Hvad vil du mene der er fornuftigt mht løb, uden jeg tar alt for hurtigt på ( vil jo gerne det er muskler og ikke for meget fedt ;)??
    Bare hvis du får tid :)

    SvarSlet
  2. Hej AM.

    Du må da siges at være aktiv :-) Næsten for aktiv, med mindre du har trænet op mod noget helt specifikt.
    Du kan sagtens holde en fin form med meget mindre løb. Hvis du vil øge din muskelmasse, så ville jeg ikke løbe mere end 2-3 gange om ugen. Og gerne lidt kortere distancer.
    Men det er svært at sige hvor lidt eller hvor meget, når jeg ikke kender dit udgangspunkt (hvordan du ser ud) og hvad du spiser.

    Generelt kan jeg blot sige, at for meget løb vil arbejde imod dine tanker om at få mere muskelmasse. Så du skal gøre op med dig selv, om du kan sætte løb i anden række og have dit fokus på styrketræningen.
    Og så spiller kosten jo en ret stor rolle. Både for at optimere din styrketræning men selvfølgelig også for ikke at tage at for meget på, når du nu skærer ned for løb.

    Jeg er selv igang med at bygge mere masse på og løber pt kun 1 til 2 gange om ugen af 5 km. Men jeg tænker over hvad jeg spiser, for ikke at tage unødvendige kilo på.

    Håber det hjalp dig - og husk på at hviledage er nødvendige, for at kroppen kan restituerer og derved blive stærkere.

    Kh Lene

    SvarSlet
  3. Hej Lene

    Ja Alt for aktiv..
    Selvom jeg jo godt ved hvad der er det " rigtige" at gøre er det bare super svært at få skåret af løbet ( det er altså noget psykisk er jeg sikker på ;)) ..
    Men det er helt klart styrketræning jeg vil satse på...
    Dine kommentare på det hele var lige hvad jeg har brug for lige nu til at komme videre, mht det hele faktisk..
    Har så dårlig samvittighed over ikke at holde hviledage , ved jo kroppen har brug for det , Og derud over kan jeg også mærke løbet begynder at "slide"på mine ben og knæ så det er helt sikkert det rigtige at gøre det på den måde du beskriver..
    Og vægtmæssigt kan jeg sagtens tåle nogle flere kilo ( er 168 cm og ca 50kg ), men det er jo igen det der med at ta på på den gode måde, og igen lidt bange for det ikke stopper igen (enhver piges frygt ;).. Jeg sørger for at få godt med proteiner i kosten ..

    Tak for du tog dig tid til at svare, dine råd betyder rigtig meget ,har fulgt din blog gennem meget lang tid og har så tit givet mig et spark i min træning :)
    Kh AM




    SvarSlet
  4. Dejligt at kunne hjælpe.

    Det er enormt svært at give slip på løb/cardio hvis man har været vant til et højt niveau og psyken spiller helt bestemt en stor faktor her.
    Kan kun sige at hvis du bare nøjes med at løbe et par gange om ugen, så mister du ikke din løbeform. Måske tværdigmod da kroppen ville få mere hvile. Og motivationen kan også blive højere.
    Jeg aktiverer mig selv på hviledagen med veninde besøg eller lign, så er det lidt nemmere.

    SvarSlet
  5. Og pøj pøj med det. Husk dit mål med øget styrke og mere muskelmasse, så du ikke falder tilbage til løb hver dag.
    Det er lidt som at skulle vænne sig af med sukker og slik. Det er svært i starten, men efter et stykke tid bliver det meget nemmere..

    SvarSlet
  6. Tak for det .. Og helt perfekt indlæg i dag , så dejligt at læse , tak

    SvarSlet