Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 20. februar 2014

Kikærte snack

Jeg havde jo hvad man kunne kalde et kikærte flip i Indien i en periode. For kikærter er noget der blev spist meget af i Indien, og så er det nemt at have med sig i en madpakke, som snack eller lign. Der var ligeledes ret mange former for kikærte snacks, som jeg benyttede mig af i stor stil. Der er et relativt højt indhold af proteiner i kikærter, hvorfor jeg netop ofte spiste dem.

Og nu har jeg så taget mine dejlige kikærter til mig igen. Har blandt andet lavet hjemmelavet kikærte snacks, idet jeg ikke rigtig har kunnet finde nogle færdigkøbte snacks. Men de var også ret simple at lave.

Kikærte snack

  • En boks kikærter (eller kikærter i blød fra dagen før)
  • 1-2 ss olie
  • Salt
  • Masala krydderi

Det hele bandes sammen i en skål, og hældes ud på en brædepande og ind i ovnen. Skal bages i ca 30-40 min ved 180 gr. Pas på ikke at grille dem, så "springer" de nemlig i ovnen (kom nemlig til at gøre dette i første forsøg).


2 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Jeg har fundet de færdige kikærtesnack i en indisk butik i Århus, men jeg kan ikke se fedt + kalorieindholdet i dem på pakken.
    Har du en ide om, hvad den er?
    Det er de ristede med salt jeg har fundet. :-)

    SvarSlet
  2. Hej Maiken.
    Jeg har ligeledes nogle tørrede og saltede fra en udenlandsk butik og på dem står der, at der er 360 kcal pr 100 gr samt 21 gr protein.
    Så jeg ville tro dine er tæt på det samme.

    Håber det kan hjælpe dig...

    SvarSlet