Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 7. februar 2014

Sund fredags pizza

Det er fredag og det skal nydes med en hjemmelavet pizza. Bunden er kaloriefattig og proteinrig (win win), og så er den simpelhen så nem at lave.

Pizza bund:
  • 4 æggehvider
  • 10-15 gr mandelmel
  • krydderier
Æggehviderne piskes stive og resten røres i. Massen smøres ud på en bradeplade til en tallerken str pizza. Bages kort i ovnen i 5-10 min til den bliver gylden.

Bunden pyntes med fyld efter ønske. Jeg anvendte en pesto/ketchup masse, ost samt friske bønner, peberfrugt og kylling. For ikke at gøre pizzaen alt for usund vælger jeg altid en fedtfattig ost - cheasy laver en skøreost der kun indeholder 6% fedt og samtidig er den jo høj på protein.

Pizzaen bages færdig i ovnen i 5-10 min og hermed sund hjemmelavet pizza !


2 kommentarer:

  1. Hej Lene, tak for inspiration :)
    Hvor mange grader bager du pizzaen ved?

    SvarSlet
  2. Hejsa.. Velbekomme.. Den bager jeg ved ca 200 gr og lidt mindre hvis det er varmluft..
    Det er super nemt og hurtigt at lave :-)

    SvarSlet