Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 2. februar 2014

Varier din træning

Det er vigtig at variere ens træning for at få bedre resultater men også ikke mindst for at øge motivationen.
Ens krop husker hvad den tidligere har lavet, så hvis du trænet det samme uge ud og uge ind, vil fremgangen blive mindre, end hvis du varierede din træning.
Det kan være i form af at skifte program eller ændre antal rep. Evt køre tungt og få gentagelser i en periode efterfulgt af flere reps.

Det er ligeledes en motivations booster at prøve noget nyt. Jeg bruger det ofte, når jeg kan mærke, at idag var der en ny trænings variant på programmet. Superset i form af min magic 3, som det efterhånden er ved at være meget lang tid siden jeg lavede sidst.
Magic 3 in action + biceps superset.
Syntes dog mine biceps er forsvindende små :-(
jeg er ved at gå lidt i stå. Og
Magis 3 er 3 basis øvelser udført lige efter hinanden 3 gange. Det er hårdt og pulsen ryger helt i vejret. En super fed måde at træne på, som et alternativ til alm vægt træning.

Det foregår således - magis 3:
15 stk bænkpress
15 stk squat
15 stk clean and Press

Disse 3 øvelser udføres lige efter hinanden, UDEN pause. 2 min pause efter sidste øvelse og så starter man forfra - 3 runder ialt. Jeg siger dig at sidste runde er led. Under clean and Press bander man alt langt væk og pulsen er helt oppe at ringe. Men det er mega fedt bagefter. Det er super effektiv træning, hvor mange muskelgrupper trænes.

Lavede også lidt andre superset idag, så mig og min træningsmakker var helt færdige bagefter - på den fede måde. Så det blev belønnet med en omgang sund frokost ude i byen.

Dagens frokost efter træning - muskelmad :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar