Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 26. januar 2014

WTF.... PR på 5 km

Lige kommet i mål, og troede jeg blev nr 3
Idag skulle jeg så løbe et motionsløb her i Århus, som jeg i min iver havde fået tilmeldt mig med en kollega, om at den skulle vi da nok lige nappe. Distancen var 5 km, så jeg tænkte, det går da nok.
Jeg var hverken nervøs eller havde det helt store forventninger, idet løb ikke lige har været i fokus på det sidste, men mere styrketræning. Så jeg tænkte, at når jeg under 23 min, så er jeg glad.

Nå men kommer ned til startområdet og det vrimler med løbere og alle ser bedre og hurtigere ud end mig. Jeg kan mærke at mit konkurrence gen begynder at melde sig på banen. Jeg får denne dejlige lette nervøsitet/spænding og glæder mig lidt til at komme afsted.

Jeg havde det nok også ret godt inden løbet, da jeg netop ikke har trænet målrettet mod det eller haft store forventninger, så det måtte bare gå, som det nu kunne gå.

Det skal siges at det var tis koldt og den første kilomenter var lettere kølig. Da jeg lige havde glemt at starte mit løbeur inden start, ja så fandt mit ur først satellitter efter ca 700 meter, så under turen havde jeg ikke helt styr på tid og fart. Så det var bare at løbe igennem.

Det går egentlig ret godt og da der ca er 1,5 km tilbage tænker jeg, at nu må jeg hellere sætte farten lidt op, for jeg fornemmede at en tid lige under 22 min var inden for rækkevidde. Det betød bare at da der var lidt under 1 km tilbage var jeg presset - MEGET presset. Jeg skruede maks op for musikken i ørene, så jeg ikke kunne høre min prustende vejrtrækning.

Jeg får lige et boost, da jeg ser en tidligere kollega heppe på mig på sidelinjen og råber at jeg er nr 3 kvinde og der er 2 lige bag mig. Hva dælen er jeg nr 3??? Nå men de to bag mig skal bestemt ikke overhale, så det presser mig det sidste stykke i mål, hvor jeg ellers mest af alt tænker på at komme ned og gå.

Jeg kommer i mål, ret presset og de råber ligeledes i højtalerne, at jeg er nr 3 kvinde på 5 km, og tiden var noget med 21-et eller andet. Jeg er super glad og tænker fedt, jeg er lige nået ned under 22 min, som jeg aldrig har prøvet før andet end på løbebånd.

Da jeg så ser resultatlisten siger den jeg er nr 4, hmm ved ikke lige, hvad der er sket der (måske en fyr løber med kvinde nr), nå men ligemeget, for jeg ser min tid og er MEGA overrasket. Jeg har sku lavet ny pr - og en kraftig forbedring jeg ALRID havde turde håbe på. Min pr var på 21.41 vel og mærke på løbebånd. Løb udenfor har jeg ikke gjort så meget i :-)

Men en tid på 21.16 min på 5 km er jeg ret stolt over - ny pr og ny glæde !

Jeg fatter stadig ikke helt, hvordan dette har kunne lade sig gøre uden den store løbetræning, men omvendt er 5 km i min verden lige så meget vilje og stædighed. Ja der skal en grundform til, men at æde sig selv op til sidst kræver vilje.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar