Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































lørdag den 11. januar 2014

Hvor meget cardio skal der til?

Helt enig....
Mange er ofte i tvivl om hvor meget cardio der skal dyrkes, hvis et vægttab eller en lidt mere cuttet krop ønskes. Også blot for at opretholde det man allerede har opnået.
Og hvilken cardio skal der til, for at det ikke går ud over muskel massen?

Der er så individuelt og hænger i den grad sammen med ens kost. MEN cardio skal der til. Jeg har været vant til lav intens cardio og gåture under diæt op mod konkurrence, hvilken nok også er den bedste metode, for at bevare mest muskelmasse.
Jeg har dog erfaret, at man kan stadig opbygge muskelmasse uden at hardcore gaine og ved at dyrke noget mere høj intens cardio. Som jeg tidligere har skrevet, løber jeg ofte 5 km efter min styrketræning. Ikke noget jeg gør hver gang, men måske hver anden. Jeg mener ikke at kort men højintensiv cardio ikke kan hænge sammen med muskelmasse. Men det er klart, at hvis man begiver sig ud i 10 eller 20 km løb, så vil det have en negativ effekt.

Min pointe er blot, at man behøver ikke "nøjes" med gåture for at bevare eller opbygge muskelmasse. Det kan godt være løb ikke er det mest optimale for ens muskelmasse, men det er bare super effektiv cardio træning og kan forenes med bevaret muskelmasse.
For der skal cardio til, for at blive cuttet og komme form. Men det behøves ikke være time lange træningspas.

Og har man først en gang oplevet at være cuttet, så er det ofte en tilstand man eneret gerne vil være i igen. Også selvom man godt ved det ikke er nemt at være i den form året rundt. Men det er bare en ultimativ fed følelse at være der.
Jeg fik nemlig af vide igår under min træning, "Lene du vil jo bare være på diæt og cuttet hele tiden. Det er jo det du skal.".

Jeg ved ikke om det er det jeg skal, men det er det jeg inderst inde gerne vil. Its my drug :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar