Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 9. januar 2014

Fail to plan is plan to fail.


Vil man gerne opnå resultater, kommer disse sjældent uden planlægning. Og planlægning er ofte nøgleordet, for at opnå succes. Ting tager tid, vægttab eller opbygning af muskelmasse sker ikke natten over. Så der skal planlægning til, for ikke at ryge af sporet.

Ved diæt og vægttab er planlægning yderst vigtigt, og uden planlægning vil jeg næsten påstå, at resultaterne udebliver. Overlader du kosten til hvad du lige finder på vejen, eller har du ikke stillet nogle spille regler op for dig selv, hvad du vil spise, går det ofte galt.

Jeg planlægger og jeg ved derfor på forhånd hvad jeg skal spise. Jeg tager mellem måltider med på job, så jeg ikke fristes til andre søde sager. Det er bare meget nemmere, når man ved at det er proteinkage til formiddag, frokost og så shake til eftermiddagen. Det betyder ikke at jeg ikke kan fristes, men det hjælper ni ud af ti gange til at styre min kost og mit kalorie indtag.

Hvis du er på farten er det ekstra vigtigt. Planlæg hvad du skal spise i løbet af dagen og overlad det ikke til hvad der lige er muligt.

2 kommentarer:

  1. Det er SÅ rigtigt!! Hvis jeg ikke har nok mad på på studiet, eller slet ikke noget, sker det som oftest at jeg køber noget "forkert".
    Derfor har jeg altid meget store madpakker med, heller for meget end for lidt. Det forbedrer både min kost, men også min økonomi, at jeg ikke laver småkøb i 7/11 ;-)
    Tak for en god og inspirerende blog forøvrigt!

    SvarSlet
  2. Sådan Mette! Det er godt at høre. Planlægning er bare vigtigt, hvis man vil opnå resultater.
    Glad for du kan lide bloggen, det gør mig glad :-)

    SvarSlet