Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































fredag den 3. januar 2014

Protein pizza

Endelig lidt mere energi til at lave lidt mad. Det er fredag og tænkte jeg måtte tage lidt revanche fra min noget lette pizza udgave fra igår.
Idag blev det med hjemmelavet protein pizzabund, fedtfattig ost og masser af oksekød. Jeg kan slet ikke få nok af oksekød siden jeg flyttede hjem fra Indien, hvor oksekød er svært at finde. Og føler jeg har spist min potion af kylling lige forløbelig.

Men selvom udgaven igår var ultra let (tortilla bund), så er den idag faktisk ligeledes ret let. Tortillas bund bliver lidt mere sprød, hvor denne er noget mere sund og fyldt med proteiner.

Protein pizzabund

  • 5 stivpiskede æggehvider
  • Malet kokosmel
  • Husk/grahamsmel
  • Krydderier
Æggehvider stivpiskes let og resten røres i. Lad lige massen stå i ca 1 min, så kokosmelet begynder at gøre massen tyk. Hældes ud på en plade og bages i ca 5 min. 
Herefter fyld efter behov og bages færdig.


2 kommentarer:

  1. prov at bruge mandelmel istedet for kokos/graham/husk - det bliver for vildt nice :-) -Ilias

    SvarSlet
  2. Hej Ilias...
    Tak det vil jeg prøve næste gang :-)

    SvarSlet