Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































tirsdag den 7. januar 2014

Juice kur???

Jeg har da sjældent hørt noget mere nonsens. Jeg så det i tv igår, at to personer skulle på kur for at tabe sig, og kun måtte drikke juice i 7 dage.

Min holdning mht frugt og grønt er, at det altid er meget bedre at spise den i hel tilstand og gerne rå. Men ikke presset som juice. Du kan drikke mange flere kalorier end du kan spise, plus hjernen og maven når ikke altid at registrere at den er mæt ved at drikke. Ved rigtig mad skal dette tygges mange gange og derfor vil det tage noget længere tid at spise samme mængde mad end at drikke.

Nå men så kommer det gode. De skulle så alligevel have bare lidt protein via proteinpulver. Men det de fik var ris protein. De var ved at kaste det op igen, og det forstår jeg godt. Der er så mange lækre protein pulver, så der er ingen grund til at drikke noget, der ikke smager godt.

En kur/diæt der ikke består af almindelig mad, som man ikke kan fortsætte med at spise fremover, er ikke en kur jeg ville anbefale. Og juice er i min verden noget man nyder i weekenden. Jeg var rystet !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar