Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































søndag den 19. januar 2014

Fitness freak og hva så?

Jeg er en fitness freak og jeg har det godt med det. Det er selvvalgt og ikke noget sygeligt træningsflip. Det kan være svært at forklare til ikke fitness folk at man træner 6 dage om ugen, drikker protein shakes, går ikke i byen, undgår som regel alkohol, går op i ens kost uden at være på kur osv...

Det kan lyde fanatisk i manges øre, og det er det nok også for de fleste, men det er et valg jeg har truffet og jeg har det fantastisk med det. Det betyder ikke at jeg ikke er med til arrangementer og fester, jeg drikker blot moderat eller slet ikke alkohol. Jeg elsker også at gå på cafe og nyde god mad og spise hvad det bliver serveret, men alle de andre dage er kosten noget mere overvejet.

At skulle stille op til DM i fitness kræver stor dedikation, stort fokus og stor viljestyrke. Og man kommer ikke til DM på byture og pizza, hvorfor der må "ofres" meget. Jeg bryder mig egentlig ikke om ordet "ofres" idet jeg ikke ser det som at ofre, da man får så meget andet igen.

Nå men tilbage til mig som fitness freak. Det et jeg jo nok selvom jeg pt ikke har en konkurrence jeg sigtet imod. Men jeg træner og spiser stadig, som havde jeg konkurrence mål. Det er min livsstil og jeg ønsker ikke at lave noget om.

Man bliver nødt til at virke lidt fanatisk, for at opnå de resultater jeg gerne vil.  Andre sportsfolk der træner på et højere niveau ligger jo ligeledes mange timer og kræfter i deres sport og går op i deres kost.  Det er præcis det samme indenfor fitness, her er kosten som regel bare lidt strammere, hvilket gør at det kan virke ret ekstremt.

Men det er bare den fedeste følelse at være i sit livs form om mod en konkurrence og alle de hårde timer, dage, uger der bag værd.
Elsker min træning, så hvorfor bekymre sig om hvad andre syntes....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar