Velkommen







Velkommen til min blog om træning, tanker og terapi. Du kan bl.a. læse om det at holde formen efter deltagelse i DM i bodyfitness





















































torsdag den 23. januar 2014

Løbetest og forventningspres


Blev nødt til at presse tempoet ret højt op til sidst,
for at komme under 22 min på 5 km.
Jeg måtte lige lave mig en lille løbetest idag, da jeg vred let om på foden den anden dag. Og har i min iver meldt mig til et lille løb på søndag her i Århus. Dog kun 5 km, men mit problem er bare, at skal jeg konkurrere i noget, så er det ikke nok at gennemføre.
Det skal være bedre end sidst og jeg kan sætte høje forventninger til mig selv. Det er med til at presse mig til at yde mere og få trænet, men jeg kan også skabe et unødvendigt pres på mig selv uden grund. Og kan næsten kun blive skuffet.

Jeg syntes selv jeg har forholdt mig ret rolig til løbet på søndag og trænet ret minimalt mod det, grundet mit styrke fokus. Men 5 km blev gennemført idag, dog med en efterfølgende let ømhed i fodleddet nu her. Håber det holder til på søndag.

Styrke træningen kører elles helt godt for tiden. Motivationen er i top og jeg glæder mig bare til næste omgang træning. Det er faktisk længe siden, at jeg har været så motiveret i så lang en periode, men det skal blot nydes og udnyttes.

At have et mål er bare så meget mere motiverende og glæder mig bare til at få bygget de skuldre noget større :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar